دبیر علمی جشنواره ادبی یوسف تا کنون 533 داستان کوتاه شناسایی و 380 داستان کوتاه به جشنواره ارسال شده که علاقمندان تا پایان آذر ماه می توانند آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی مختومی در نشست خبری ششمین جشنواره داستان کوتاه یوسف با اشاره به دلیل روی آوری سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس به داستان کوتاه گفت: داستان کوتاه در تولید،‌نقد و استقبال مخاطب در خواندن از سرعت عمل بالایی برخوردار است و با توجه به فضای حاکم بر جوامع مبنی بر کمبود وقت مخاطبان داستان کوتاه وسیله خوبی برای ارتباط با مخاطب است و در جریان سازی های ادبی نقش موثری ایفا می کند.  
 
وی در ادامه تصریح کرد: همچنین علاقمندان به ادبیات با روی آوری به داستان کوتاه و محک زدن خود در آن می توانند به نویسندگان شاخص در عرصه دفاع مقدس تبدیل شوند که هر سال شاهد اسامی جدید در عرصه داستان کوتاه دفاع مقدس و درخشیدن آنها به عنوان نویسندگان بزرگ در کشور هستیم.  
 
وی در ادامه افزود: جشنواره ادبی یوسف در 5 دوره برگزار شده خود توانسته است در یک جریان سازی ادبی و شناسایی چهره های جدید داستان برای ورود و فعالیت و همچنین پیشرفت نوقلمان فراهم کند.  
 
دبیر علمی جشنواره  ادبی یوسف در ادامه با اشاره به زمان مهلت ارسال آثار و نحوه چگونگی دریافت آنها اظهار داشت: این جشنواره در دو بخش آثار ارسالی و جدید الاتالیف شناسایی آثار چاپی توسط تیم اجرایی جشنواره که از طریق ارتباط با ناشران شناسایی می شوند جمع آوری و در مسابقه شرکت داده می شوند.  
 
وی در ادامه افزود: از طریق ارتباط دبیران اجرایی و ناشران با حدود 70 ناشر ارتباط برقرار شده و 72 عنوان کتاب به جشنواره رسیده است که 64 عنوان آنها مرتبط با موضوع جشنواره شناخته می شده و 533 داستان از 64 عنوان کتاب گرفته شده است.  
 
وی در خصوص بخش اصلی جشنواره که مربوط به آثار ارسالی است بیان داشت تا کنون 380 داستان از 180 نویسنده به جشنواره ارسال شده که پیش بینی می شود تا پایان مهلت ارسال آثار به تعداد بیش از دو برابری خود برسد.  
 
وی با بیان اینکه انتخاب داوران از تنوع خاصی برخوردار است و بسیاری از نوقلمان و فرهیختگان جشنواره ادبی یوسف در سالهای گذشته به عنوان داور درجشنواره حضور خواهند داشت گفت: در بخش آثار چاپی خسرو بابا خانی و در بحث آثار ارسالی عباس جعفری مقدم، از داوران اصلی این جشنواره هستند.  
 
وی همچنین در خصوص آثار برگزیده گفت: امسال توجه خاصی به آثار برگزیده سال گذشته خواهد شد و تمام رتبه های اول تا سوم 5 دوره گذشته در قالب یک کتاب نقد چاپ خواهد شد و در مراسم اختتامیه از این کتاب رونمایی می شود.  
 
به گفته دبیر علمی جشنواره ادبی یوسف برای ارسال داستان هیچ محدودیت سنی و محدودیت در تعداد آثار ارسالی وجود ندارد و در آثار چاپی نفر اول 30 میلیون ریال، نفر دوم 20 میلیون ریال و نفر سوم 10 میلیون ریال و همچنین در بخش آثار ارسالی نفر اول 30 میلیون ریال،‌نفر دوم 25 میلیون ریال و نفر سوم 20 میلیون ریال اهدا خواهد شد.  
 
وی در پایان با بیان اینکه به نویسندگان تقدیر شده در این جشنواره نیز هدایایی اهدا خواهد شد خاطر نشان کرد: تقدیری های این جشنواره هر کدام مبلغ 8 میلیون ریال دریافت خواهند کرد. 

گفتنی است، ششمین جشنواره داستان کوتاه دفاع مقدس " یوسف‌ " تا پایان آذر ماه آثار نویسندگان را از طریق پست الکترونیکی yufus.eran@gmil .com یا به نشانی تهران –صندوق پستی 15875-1615 ارسال نمایند.  
 
انتهای پیام /
برچسب ها: داستان ، نویسندگان ، مخاطب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار