مدیر کل آموزش فنی و حرفه‎ای لرستان:

جامعه باید به سمت مهارت و مهارت‎آموزی پیش برود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای لرستان، گفت: دانشگاه‎های دولتی در احداث مراکز جوار دانشگاه، تعامل ضعیفی با این سازمان در استان دارند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران "قباد بیرانوند"، اظهار کرد: جامعه باید به سمت مهارت و مهارت‎آموزی پیش برود.

وی با بیان اینکه باید مهارت‌آموزی از سنین پائین یعنی شش سالگی آغاز شود تا بتوانیم بخشی از موضوع بیکاری را رفع کنیم، اضافه کرد: با مهارت‎آموزی افراد قطعاً تولید در جامعه رونق می‎گیرد.

بیرانوند در ادامه اضافه کرد: متأسفانه برای راه‎اندازی مرکز جوار دانشگاه، دانشگاه‎های دولتی همچون لرستان همکاری نمی‎کنند و ساختمان مرکز جواری که در این دانشگاه راه‎اندازی شده بود را از ما پس گرفتند، این دانشگاه تعامل ضعیفی در بحث مهارت‎آموزی با ما داشتند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‎ای لرستان، تصریح کرد: دانشگاه آزاد، پیام نور و علمی کاربردی در این باره تعامل خوبی با فنی و حرفه‎ای دارند.

وی با بیان اینکه انتظار داریم رسانه‎ها مهارت‎آموزی را نهادینه کنند، اضافه کرد: برای آموزش و مهارت‎آموزی جمعیت کل استان 50 تا 100 سال طول می‎کشد تا مهارت‎های لازم را کسب کنند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‎ای لرستان، ادامه داد: یکی از علت‎های مهم فاصله بین دانشگاه و صنعت عدم مهارت‎آموزی دانشجویان است و امروز شاهدیم که دانشگاه‎ها مسائل را به ‎صورت تئوری به دانشجویان آموزش می‎دهند.

وی گفت: اگر دانشجویان مهارت لازم را کسب کنند صنعت قوی‎تر و پیشرفت آنها نیز بیشتر می‎شود.

انتهای پیام /م
منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.