ساخت آبشخورهای مصنوعی در مسیر تردد حیات وحش در مناطق آزاد تحت مدیریت اداره کل خراسان جنوبی به واسطه خشکسالی های اخیر و کم آبی می تواند راهی برای سیراب کردن وحوش و پرندگان استان باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از محیط زیست خراسان جنوبی، مودی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ساخت آبشخورهای مصنوعی در مسیر تردد حیات وحش در مناطق آزاد تحت مدیریت اداره کل خراسان می تواند راهی برای سیراب کردن وحوش و پرندگان استان باشد، اظهار داشت: خشکسالی های اخیر و کاهش نزولات آسمانی تاثیری مستقیم بر دبی چشمه ها و آبشخورهای طبیعی حیات وحش استان داشته است.

مودی افزود: اداره کل استان به منظور جلوگیری از نشت و هدررفت آب چشمه ها و تامین آب وحوش اقدام به لایروبی و لوله گذاری چشمه های مستعد و ته زنی برخی چشمه ها برای افزایش دسترسی به سفره های آبی، همچنین ساخت تعداد 153 باب آبشخور در مناطق با اعتبارات ابلاغی ستاد بحران استانداری خراسان جنوبی نموده است.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان خراسان جنوبی گفت: علاوه بر ساخت آبشخورهای مصنوعی با مخازن ذخیره ظرفیت بالا در مناطقی که منابع آبی قابلیت احیاء ندارند، در فصول مورد نیاز نیز آبگیری بوسیله تانکرهای آبرسانی صورت می گیرد.

مودی اضافه کرد: در برخی مناطق دیگر نیز با نصب تلمبه بادی بر روی چاه های کم عمق و سطحی با استفاده از انرژی باد نسبت به تامین آب وحوش اقدام شده است.

وی افزود: اقدامات و فعالیت های ذکر شده می تواند نقشی موثر در بهبود شرایط زیستگاهی و حفاظت از حیات وحش استان ایفا نماید.
برچسب ها: ساخت ، سیراب ، خراسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار