قم/ مدیرکل هواشناسی استان عنوان کرد؛

ایستگاه سیار هواشناسی و فرودگاهی نیاز اساسی قم

مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: استان قم نیازمند ایستگاه‌های فرودگاهی و سیار هواشناسی است که برای راه‌اندازی فرودگاه و نیز در مواقع بحرانی جزو ضروریات محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، یحیی زارع امروز در دیدار اعضای شورای حمل و نقل استان قم با رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اداره کل هواشناسی استان قم از دو معاونت و پنج اداره و دو گروه تحقیقاتی تشکیل شده است اظهار داشت: چهار ایستگاه دارای چارت و دو ایستگاه بدون چارت نیز در این میان مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: هشت ایستگاه سینوپتیک، دو ایستگاه هواشناسی کشاورزی و 50 ایستگاه باران‌سنجی از جمله امکانات اداره کل هواشناسی استان قم هستند.

مدیرکل هواشناسی استان قم با بیان اینکه در حال حاضر 67 پست مصوب در این اداره کل وجود دارد عنوان داشت: با این حال 46 پست بلاتصدی هستند؛ 70 درصد کمبود نیروهای ما در قالب چارت تعریف شده هستند.

وی ادامه داد: تلفن گویای 134 برای اطلاع‌رسانی از وضعیت هوا و راه‌ها و نیز فکس برگردان و درج اخبار در خبرگزاری‌ها و پخش از سیمای مرکز استان از جمله روش‌های اطلاع‌رسانی به کار گرفته شده توسط اداره کل هواشناسی استان قم هستند.

زارع با اشاره به نبود مرکز تحقیقات در اداره کل هواشناسی استان قم گفت: شهر جعفریه نیز فاقد ایستگاه هواشناسی است و نبود ایستگاه سیار هواشناسی که در مواقع بحرانی کاربرد دارد نیز جزو مشکلات اداره کل هواشناسی استان قم محسوب می‌شوند.

مدیرکل هواشناسی استان قم افزود: فرودگاه قم نیز در حال احداث است و همین امر ضرورت ساخت ایستگاه هواشناسی فرودگاهی را بیش از گذشته در قم نمایان می‌کند زیرا یکی از پارامترهای اساسی در راه‌اندازی فرودگاه‌ها، وجود ایستگاه‌های هواشناسی فرودگاهی است./س

برچسب ها: قم ، ایستگاه ، هوا ، شناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.