معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از برگزاری دومین همایش " توسعه فرهنگ وقت و حوزه‌های علمیه " در قم خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام احمد شرفخانی اظهار داشت: همایش توسعه فرهنگ وقف و حوزه‌های علمیه به منظور نهادینه سازی فرهنگ وقف و توسعه آن از طریق مراجعی که می‌توانند در این عرصه تاثرگذار باشند انجام می‌شود.

وی افزود: یکی از مولفه‌های اجرایی شدن فرهنگ وقف در جامعه و عملی شدن برنامه جامع آن استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه برای نهادینه کردن این فرهنگ در سراسر کشور است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه اولین دوره همایش توسعه فرهنگ وقف و حوزه‌های علمیه سال گذشته برگزار شد که فراخوان آن نیز توزیع و تعداد زیادی مقاله به دبیرخانه همایش رسید، گفت: پس از بررسی و ارزیابی این مقالات به تعداد قابل توجهی از برگزیدگان جایزه اهدا شد و از تعدادی دیگر از شرکت کنندگان تقدیر شد.

وی تاکید کرد: دومین همایش توسعه فرهنگ وقف و حوزه های علمیه با حضور آیت الله حسینی بوشهری، ریاست حوزه های علمیه سراسر کشور، نماینده ولی فقیه در استان قم و ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، روسای سازمان اوقاف استان‌ها و روسای حوزه‌های علمیه سایر استان‌ها و فرهیختگان حوزوی روز سه شنبه برگزار خواهد شد.

به گفته شرفخانی در دومین همایش توسعه فرهنگ وقف و حوزه‌های علمیه از آیت الله جوادی آملی و آیت الله سبحانی به دلیل موقوفات جدیدی که طی یک سال گذشته اختصاص داده اند و تلاش وافر در زمینه وقف و توسعه فرهنگ آن تجلیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین طی این مراسم از برگزیدگان مقالات ارسالی این دوره و نیز از نویسندگان و فعالان عرصه نشر آثار با موضوع وقف و توسعه فرهنگ آن تجلیل خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور با بیان اینکه یکی از مهمترین باب های توسعه فرهنگ وقف، حوزه‌های علمیه هستند، گفت: اگر بخواهیم در جامعه موقوفات دینی با نگاه مذهبی و نسبت به نیازهای روز افزایش یابد باید از دو مجموعه حوزه‌های علمیه و سازمان اوقاف استفاده شود.

وی افزود: همچنین در کنار این همایش نمایشگاهی از دست آوردهای سازمان اوقاف کشور برگزار خواهد شد و روسای این سازمان در سرار کشور با حضور در بیت علما و دیدار با مراجع تقلید از توصیه این بزرگان در جهت بهبود فعالیت‌های خود بهره مند خواهند شد./س

برچسب ها: قم ، همایش ، توسعه فرهنگ ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.