سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: زمان دقیق انتقال پیکر 9 شهید شناسایی نشده حادثه تروریستی دیاله عراق به کشورمان از طریق مرز بین المللی خسروی هنوز مشخص نیست

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


یاور محمدی گفت: با توجه به اینکه هنوز هویت این شهدا مشخص نشده، باید منتظر بمانیم تا شناسایی آنها در عراق انجام شود.

وی تاکید کرد: به محض تعیین هویت و انجام مراحل شناسایی و اعلام آمادگی طرف عراقی برای انتقال، پیکرهای 9 شهید این حادثه تروریستی با تشریفات خاص وارد کشور خواهند شد.

محمدی افزود: آزمایشات پزشکی برای تعیین هویت شهدای این حادثه تروریستی در مرکز پزشکی قانونی شهر مقدادیه عراق در حال انجام است و به محض شناسایی و اتمام کار آزمایشات پزشکی پیکرهای شهدا به کشورمان منتقل می شود.

وی از انجام تمهیدات لازم و آمادگی کامل برای تحویل پیکرهای مطهر این شهدا در مرز خسروی خبر داد و گفت: پیکر شش نفر از شهدای این حادثه نیز یکشنبه شب گذشته طی تشریفات خاصی از سوی مرزبانی عراق به مرزبانی قصرشیرین در مرز خسروی تحویل شد.

وی گفت: سه مجروح این حادثه تروریستی نیز روز شنبه گذشته از طریق مرز پرویزخان وارد کشور شدند و پس از اقدامات اولیه درمانی در بیمارستان ابوالفضل العباس (ع)، برای انجام مراحل درمانی و عمل جراحی به بیمارستان طالقانی استان کرمانشاه منتقل شدند.

وی اضافه کرد: یک مجروح دیگر این حادثه تروریستی نیز همچنان در بیمارستان شهر سلیمانیه در شمال عراق بستری است و در صورت مساعد شدن حال و اجازه پزشکان عراقی، مراحل انتقال وی از طریق زمینی یا هوایی به کشور انجام خواهد شد.

روز جمعه گذشته افراد مسلح ناشناس با سد کردن راه پنج خودروی حامل کارگران و مهندسان ایرانی شاغل در خط لوله گاز ایران به عراق در منطقه الندی نزدیک شهر بلدروز از توابع استان دیاله عراق، آنها را به گلوله بستند که بر اثر این حادثه 18 نفر شهید و چهار نفر نیز مجروح شدند./ش

برچسب ها: کرمانشاه ، زمان ، دقیق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.