وزیر کشور گفت: رویکردمن به سازمان‌های مردم نهاد و NGO ها امنیتی بوده نه ضد امنیتی، زیرا این سازمان‌ها در راستای رفع حل مشکلات مردم گام برمی‌دارند و بنده این سازمان‌ها را هیچگاه برای کشور تهدید نمی‌دانم.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست هم‌اندیشی سازمان‌های مردم نهاد ملی و بین‌المللی با تشکر از نهادهایی که در این نشست حضور دارند، گفت: به طور حتم یکی از مهمترین ارکان‌ تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد ، وجود اعتقاد است زیرا اگر کسانی که این NGO ها را تشکیل می‌دهند به این موضوع اعتقاد نداشته باشند به طور حتم قانون و نهادهای دولتی نیز نمی‌توانند آن‌ها را برای مردم تفسیر کرده و توضیح دهند.  
 
وی در ادامه افزود: بنده برخلاف نظر برخی از دوستان که اعتقاد دارند سازمان‌های مردم‌نهاد نباید امنیتی باشند،‌ رویکردم به سازمان‌های مردم نهاد و NGO ها امنیتی بوده نه ضد امنیتی، زیرا این سازمان‌ها در راستای رفع حل مشکلات مردم گام برمی‌دارند و بنده که وزیر کشور و رئیس شورای امنیت ملی هستم این سازمان‌ها را هیچگاه برای کشور تهدید نمی‌دانم.  
 
رحمانی فضلی با بیان اینکه اشکالات و نواقص در همه امور وجود دارد، خاطرنشان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند با تکیه برقانون و نیت‌های خیرخواهانه از مسیر دولت به سمت ملت سوق پیدا کنند لذا در این مسیر باید از طریق مردم به حاکمیت نگاه داشته باشند.  
 
وی خاطر نشان کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد نباید رابط مردم با حاکمیت باشند، آن‌ها باید تلاش کنند با نیت خیرخواهانه فعالیت‌هایی را انجام دهند که در مسیر خدمت به مردم باشد.
 
وزیر کشور اظهار داشت: در این سازمان‌ها روابط باید به گونه‌ای تنظیم شود تا در مسیر فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی به کار گرفته شود بنابراین از منظر اجرای قانون این سازمان‌ها به قانون متصل هستند و در این چارچوب فعالیت می‌کنند.  
 
وزیر کشور با بیان اینکه متاسفانه میل به دولتی شدن در برخی از نهادها و NGO های ملی و بین‌المللی وجود دارد، اظهار داشت: این سازمان‌ها باید به عنوان توده مردم، موانع را از سر راه  بردارند و ما نیز در وزارت کشور چون به این موضوع اعتقاد داریم تمام تلاش‌مان را به کار خواهیم بست تا احزاب و نهادهای مردمی در جایگاه مناسب خود قرار گیرند.  
 
رحمانی فضلی با اشاره به اینکه پیشنهاداتی که امروز در این نشست از سوی نمایندگان NGOهای مختلف مطرح شد، قابل تقدیر است، اظهار داشت: دولت همانند سازمان‌های مردم نهاد مخالف طرح قانون ناظر بر تاسیس و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد است و در این راستا بنده صحبت‌هایی را در دولت داشته و دستور داده‌ام نامه‌ای در مخالفت با این طرح شخصا از سوی وزارت کشور تنظیم شود.
 
وزیر کشور با بیان اینکه پیشنهاد می‌کنم سازمان‌های مردم‌نهاد، جشنواره ملی دو سالانه‌ای را برگزار کنند، اظهار داشت: درصدد هستیم قرار ملاقات دو ساعته‌ای را میان سازمان‌های مردم‌نهاد و دکتر روحانی رئیس‌جمهور کشورمان داشته باشیم زیرا در نگاه دولت اعتدالی به سازمان‌های مردم‌نهاد توجه ویژه‌ای شده است.  
 
وزیر کشور در پایان خاطر نشان کرد: دولت یازدهم درصدد تقویت فعالیت NGO و سازمان‌های مردم نهاد است و ما در این مسیر فعالیت‌های خود را به پیش می‌بریم. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار