سومین جلسه علنی شورای شهر تهران در حالی برگزار شد که اعضای شورای نسبت به بلاتکلیفی پروژه گود برداری ایران زمین تذکر دادند و با لغو مجوز پروژه خواستار ایمن سازی و رفع خطر به طور کامل شدند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سی و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران دقایقی پیش با حضور 23 عضو آغاز شد.  
 
بر اساس این گزارش در ابتدای جلسه و در نطق پیش از دستور مسجد جامعی رئیس شورای شهر تهران با تسلیت سالروز شهادت شهید تند گویان این روز را گرامی داشت.  
 
در ابتدای جلسه امروز و پیش از رسیدگی به دستور اول جلسه اعضای شورای اسلامی شهر تهران نسبت به بلاتکلیفی پروژه ایران زمین تذکر داد.  
 
شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بلاتکلیفی پروژه ایران زمین اظهار داشت: در حال حاضر مجوز پروژه ایران زمین لغو شده و این در حالی است که گود برداری به حد نهایت رسیده و طبق آخرین گزارش های دریافتی خطر بزرگی است که این گود در اینجا باقی مانده است .  
 
وی ادامه داد: تقاضا دارم بررسی های لازم در این خصوص انجام شود و با اجرای تمهیدات لازم از سایر اقدامات پس از لغو مجوز جلوگیری شود.  
 
سرخو رئیس کمیسیون و عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این بحث گفت:طی چند روز گذشته جلساتی را در خصوص گود ایران زمین و همچنین بازدیدی از خیابان گلستان داشتند که متاسفانه ترک های جدیدی در منازل اهالی این منطقه به وجود آمده است و همچین شمع ها در کنار دیوارها کار نشده است.  
 
وی افزود: نشست خیابان ایران زمین در بارندگی های اخیر نیز بیشتر شده و این امکان وجود دارد با افزایش بارندگی ها خطرات احتمالی این گود نیز افزایش پیدا کند.  
 
وی همچنین با اشاره به روز حمل و نقل بیان داشت: می بایست برنامه برای کاهش خطرات حمل و نقل نیزدر نظر گرفته شود و به حمل و نقل عمومی توجه بیشتری شود.  
 
وی تصریح کرد: لازم است حوزه فرهنگی شهرداری تهران به این موضوع به طور جدی بپردازد و به حوزه مدیریت شهری و حمل و نقل بیش از این رسیدگی شود.  
 
دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در ادامه بحث پروژه ایران زمین بیان داشت: بحث لغو پروانه پروژه ایران زمین باید مشخص شود و به کمیسیون عمران و شهرسازی اعتماد داریم یا خیر چرا که باید برای پروژه ایران زمین تا مرحله صفر تصمیم گیری شود چرا که با ابطال پروانه این پروژه باید مشخص شود چه کسی کار را تا پر کردن گود انجام می دهد.  
 
وی افزود: همچنین باید تصمیم گرفته شود ایمن سازی این پروژه تا نقطه صفر به عهده چه کسی است؟  
 
مسجد جامعی در ادامه بحث اظهار داشت : این تذکرات به جاست اما تا قبل از لغو این مجوز نیز کاری صورت نگرفته بود و این تصمیم را شورای عالی شهرسازی و با حضور روسای شورا گرفته شده است.  
 
وی خاطر نشان کرد: شهرداری موظف است مقاوم سازی این پروژه را تا رفع خطر کامل پیگیری کند و شورا نیز وظایف خود در این زمینه را به طور کامل به انجام برساند.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: شورا ، پروژه ، بلاتکلیفی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار