رییس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: با شکستن قبح و زشتی طلاق در جامعه شاهد رشد فزاینده آن هستیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی دادگستری کل استان ، احمدعلی انجم‌روز در شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان با بیان اینکه امروز قبح طلاق شکسته شده است، تصریح کرد: امر مقدس ازدواج تبدیل به امر نامقدس طلاق شده که باید ریشه‌های رشد آن بررسی شود و برای جلوگیری از این خطر و تهدید برای نسل‌های بعد اقداماتی انجام شود .

وی طلاق را یکی از چالش‌های مهم جامعه دانست و خاطرنشان کرد: در گذشته اگر در منطقه جنوب کرمان بحث طلاق در خانواده و قبیله‌ای به وجود می‌آمد همه جا مورد سرزنش قرار می‌گرفتند یا طلاق رخ نمی‌داد و اگر هم پیش می‌آمد نگاه خوبی به این موضوع وجود نداشت .

رییس دادگستری جیرفت با اشاره به اهمیت نحوه آشنایی زوجین گفت : در گذشته معمولاً زوجین با شناخت قبلی زندگی را آغاز می‌کردند و اگر مشکلاتی هم در زندگی بود، تحمل می‌کردند و طلاق رخ نمی‌داد، اما اکنون ناآشنایی زوجین قبل از ازدواج مهم‌ترین دلیل طلاق است.

انجم‌روز عنوان کرد: امروز بیشتر طلاق‌ها توافقی است وعلت آن تفاوت‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... که زندگی را برای آنها سخت می‌کند و تنها راه نجات را طلاق می‌بینند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید در زمینه این مشکلات اجتماعی بیشتر کار کنند، یادآور شد : راه دیگر پیشگیری از طلاق ارجاع به داوری است، امروز به جز دادگاه ، کارشناسان و مراکز مشاوره در مدارس و دانشگاه‌ها می‌توانند در این زمینه کمک کنند ./س

برچسب ها: طلاق ، رشد ، نجات ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.