معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: 92 درصد از اشتغال بخش صنعت به شهرک‌های صنعتی اختصاص دارد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، فرشاد مقیمی ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی، افزود: بخش مهمی از رونق اقتصادی به موضوع تولید اختصاص دارد.

وی گفت : هم اکنون 922 شهرک صنعتی مصوب در کشور وجود دارد و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران دیگر هیچ گونه فعالیتی در افزایش تعداد این شهرک ها انجام نخواهد داد و درمقابل، به توسعه کیفی این شهرک ها خواهد پرداخت .

مقیمی با بیان اینکه 17 درصد از واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی کشور کمتر از ظرفیت خود کار می کنند، گفت : 5/2 واحدهای مستقر در شهرک ها هم هیچ گونه فعالیتی انجام نمی دهند

وی ارتقای سطح خدمات در این شهرک ها را از سطح پنج به سطح یک و ایجاد اعتماد بین سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری را از جمله برنامه های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در شهرک های صنعتی برشمرد.

مقیمی گفت: : در بودجه سال آینده نیز پیش بینی شده است ده درصد از اعتبارات صندوق توسعه ملی در اختیار بانک ها قرار بگیرد و با ضمانت سازمان هدفمندی یارانه ها برای توسعه اقتصادی به صنعتگران پرداخت شود

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین با اشاره به اینکه 92 درصد از اشتغال صنعتی کشور در بخش صنایع کوچک ایجاد شده است از برنامه های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران برای اتمام طرح های نیمه تمام در سال آینده خبر داد و گفت اعتبارات طرح های تملک این سازمان در سال 93 نسبت به سال 92 دوازده درصد افزایش دارد.

قلی زاده معاون برنامه ریزی استاندار خراسان شمالی هم ایجاد نخستین شهرک تخصصی فرش و منسوجات دستباف کشور / توسعه چند خوشه صنعتی / احداث تصفیه خانه صنعتی و افزایش صد درصد تعداد شهرک ها و نواحی صنعتی دارای گاز را در سال گذشته بخشی از عملکرد مثبت این شهرک ها برشمرد

حسینی رئیس سازمان صنعت / معدن و تجارت خراسان مشالی هم گفت : بر ایجاد زیرساخت ها در استان برای رونق اقتصاد و کسب و کار تاکید کرد.

در این مراسم از خدمات باقری میرعامل سابق شرکت شهرک های صنعتی استان قدردانی و یوسفی به عنوان سرپرست جدید این شرکت معرفی شد ./س

برچسب ها: اشتغال ، اختصاص ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.