فن برنامه نویسی دارای اصول و قواعدی است که در صورت آموزش صحیح از دوران کودکی می تواند به سرعت در فرد پیشرفت کرده و او را در این هنر متبحر سازد، البته این امر نیازمند حمایت خانواده و سرپرستان کودک است.

 به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران یک نوع دستگاه منحصر به فرد برای بازی کردن کودکان ساخته اند  که شامل روبات چوبی می باشد که در قالب بلوک های رنگی تعبیه شده است.
 
گفتنی است: منطق این روبات اسباب بازی آموزش مقدماتی کودکان بری افزایش مهارت برنامه نویسی  است.
 
بررسی ها نشان می دهند: هر بلوک در این روبات آموزشی  دارای یک رنگ منحصر به فرد است که نشان دهنده دستوراتی مانند قرمز، حرکت کردن،آبی حرکت روبه جلو، آبی حرکت به سمت چپ، زرد حرکت به سمت راست و سبز کلید ایستادن است.




 
 کارشناسان قیمت این وسیله آموزشی را در حدود 135 پوند برآورد کرده اند و امیدوار هستند که از دسامبر 2013 وارد بازار شود هدف  اصلی از ساخت این روبات وادار کردن ذهن کودکان 4 تا 7 ساله برای تقویت مهارت های برنامه نویسی کامپیوتر در آینده  است.
 
 این روبات که به صورت منحصر به فرد برای افزایش توان مهارتی استدلالی کودکان ساخته شده به مراتب بهتر از انواع نرم افزارها و بازی های موجود بر روی گوشی های تلفن همراه و تبلت ها می تواند برای  کودک مفید باشد، کودک با رعایت دستور العمل انجام حرکات که بسیار ساده اما دقیق است می تواند گام به گم  اصول برنامه نویسی و منطق برنامه ریزی بیاموزد.


انتهای پیام/
برچسب ها: روبات ، آموزش ، دستور ، ذهن ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار