آمريکا اعلام کرد شماري از نظاميان آمريکايي براي هماهنگي حمل و نقل هوايي نظاميان بروندي در جمهوري آفريقاي مرکزي که اين هفته به پايان خواهد رسيد به بانگي،‌ پايتخت آفريقاي مرکزي اعزام خواهند شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري  فرانسه، "سامانتا پاور" سفير آمريکا در سازمان ملل متحد و ليندا توماس گرينفيلد معاون وزير امور خارجه آمريکا در امور آفريقا به زودی به جمهوري آفريقاي مرکزي سفر خواهند کرد.    

سفر اين دو مسئول آمريکايي به اين کشور ، نشانه اي از حمايت روز افزون واشنگتن از اين عمليات نظامي به شمار مي‌آيد که نيروهاي اتحاديه آفريقا با حمايت فرانسه انجام مي‌دهند.  

توماس گرينفيلد گفت: ما درباره خشونت وحشيانه در آفريقاي مرکزي به ويژه خشونتهايي که ماهيت طائفي دارد و غيرنظاميان را هدف قرار مي دهد نگرانيم.  

"ماري هارف" سخنگوي رسمي وزارت امور خارجه آمريکا هيچ زماني براي سفر پاور و توماس گرينفيلد به جمهوري آفريقاي مرکزي مشخص نکرده است اما گفت دو گروه کوچک تماس از افسران نظامي آمريکايي به زودي به بانگي خواهند رفت.  

وي افزود: مسئوليت نخست آنها کمک به برنامه ريزي و هماهنگي ماموريتهاي نيروي هوايي آمريکا براي انتقال نيروهاي آفريقايي در بانگي است.

پنتاگون هفته گذشته اعلام کرده بود دو فروند هواپيماي ترابري «سي 17» نيروهاي آفريقايي به ويژه نظاميان بروندي را به درخواست فرانسه منتقل خواهد کرد.  
 
آمريکا همچنين به پرداخت 100 ميليون دلار به عنوان کمک نظامي به عمليات اتحاديه آفريقا در آفريقاي مرکزي وعده داده است.   

معاون وزير امور خارجه آمريکا گفت: استفاده از برخي از اين داراييها را براي انتقال 850 نظامي بروندي به آفريقاي مرکزي آغاز کرده ايم ،‌ عملياتي که قرار است اين هفته به  پايان برسد.   


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار