شاهدان روز چهارشنبه از زخمي شدن دست کم شش تن بر اثر اصابت 60 خمپاره از خاک افغانستان به منطقه مرزي وزيرستان جنوبي در خاک پاکستان خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، بنا بر اعلام افراد قبيله اي ايالت وزيرستان جنوبي، حدود 60 خمپاره از خاک افغانستان به اين منطقه شليک شد که برخي از آنها به بازاري نزديک مرز اصابت کرد و به تخريب 12 مغازه و واحد مسکوني منجر شد. 

به گفته مقامات،  زخمي ها به بيمارستاني در مرکز وزيرستان جنوبي منتقل شدند. 

افراد قبيله اي منطقه با برگزاري تظاهرات در اعتراض به شليک خمپاره اي از افغانستان، بزرگراه اصلي که پاکستان و افغانستان را به يکديگر متصل مي کند، مسدود کردند.  به گفته شاهدان، صدها خودرو در بزرگراه سرگردان شدند. 

هنوز معلوم نيست چه کسي اين خمپاره ها را شليک کرده است. نظاميان افغان و نظاميان خارجي مستقر در خاک افغانستان درگيري هاي روزانه اي با شورشيان طالبان در مرز افغانستان و پاکستان دارند و گاهي راکت هاي شليک شده در اين درگيري ها به خاک پاکستان اصابت مي کند. 

با توجه به مرز مشترک بيش از دو هزار کيلومتري پاکستان و افغانستان، تيراندازي در مرز دو کشور به مسئله اي معمولي تبديل شده است. هر دو طرف روزانه يکديگر را متهم به تيراندازي مي کنند. 

پاکستان مي گويد برخي از سرکردگان طالبان از جمله مولوي فضل الله از مرز پاکستان عبور کرده است و هم اکنون در افغانستان فعاليت مي کند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار