يكي از كاربردهاي شايع ليزر درماني در بيماري‌هاي عضلات و مفاصل است، ليزر داراي اثرات ضد التهاب و كمك به ترميم بافتي و افزايش جريان خون است.

دكتر غلامرضا رئيسي، متخصص طب فيزيكي و توان بخشي و استاد دانشگاه تهران، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: يكي از كاربردهاي شايع ليزر درماني در بيماري‌هاي عضلات و مفاصل است، ليزر داراي اثرات ضد التهاب و كمك به ترميم بافتي و افزايش جريان خون است كه اين اثرات را با اثر بر روي سلول‌ها انجام مي‌دهد.

وي افزود: ليزر در درمان بيماري‌هاي مختلفي از جمله: آرتروز زانو، روماتيسم مفاصل، روماتيسم ستون فقرات، دردهاي ستون فقرات، آسيب‌هاي ورزشي، التهاب‌ها، تورم حاصل از پيچ خوردگي‌ها و غيره به كار مي‌رود.

دكتر رئيسي همچنين تصريح كرد: ليزر تراپي را نبايد به عنوان درمان اصلي محسوب كرد بلكه تنها كمك به درمان اصلي بيمار است مثلا در درد زانو، اگر اختلالات و انحرافات تصحيح نشود و ورزش‌هاي مناسب به بيمار داده نشود، درد بيمار بر مي‌گردد و ليزر، تنها تلف كردن وقت و هزينه بيمار است.

وي افزود: بايد توجه داشت كه هيچ روش درماني از جمله ليزر تراپي، معجزه نمي‌كند و تنها با تشخيص درست و استفاده مناسب نتايج درماني حاصل مي‌شود.

دكتر رئيسي همچنين گفت: توان دستگاه‌هاي ليزر با يكديگر متفاوت است، همچنين فركانس ليزرها و مقدار جذب و نفوذ آنها در بافت‌ها نيز متفاوت است. بنابراين استفاده از دستگاه با توان كافي، مي‌تواند به بيمار كمك كند.

وي همچنين توصيه كرد: هر روش درماني، خطرات و عوارض خاص خود را دارد بنابراين از روش‌هاي درماني مثل ليزر، در مواردي كه استفاده آن ضروري است استفاده كنيد.


انتهاي پيام/

برچسب ها: لیزر ، زانو ، درمان ، لیزرتراپی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار