دکتر پیوندی با بیان اینکه بهورزان سربازان گمنام نظام سلامت هستند، گفت: ۲۲۰ بهورز در ۱۳۱ خانه بهداشت مشغول به فعالیت و ارائه خدمت به مردم هستند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل دکتر، علی اصغر پیوندی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز ۲۷ آذر در مراسم روز ملی بهورز و روز جهانی داوطلب گفت: بهورزان سربازان گمنام نظام سلامت هستند که در نظام سلامت با تمام تلاش سعی می‌کنند افتخارات بزرگی را برای کشور رقم بزنند. 

وی با بیان اینکه بهورزان باید بدانند که ما در دانشگاه آنها را می‌بینیم و زحمات آنها را جبران خواهیم کرد، افزود: باید قدر‌دان زحمات آنها باشیم که اگر رابطین و بهورزان نبودن ما نمی‌توانستیم به آمارهای چشمگیر افزایش شاخص‌های بهداشتی و کاهش مرگ و میر کودکان و زنان باردار برسیم. 

وی ادامه داد: رابطین سلامت افرادی هستند که بدون هیچ چشم داشتی تنها به خاطر حفظ همدردی به ما در افزایش سلامت در جامعه کمک می‌کنند. 

پیوندی با اشاره به اینکه ما در کل کشور ۱۷۰ هزار رابط سلامت داریم، عنوان کرد: در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ۲ هزار و ۷۰۰ داوطلب که بیشتری آنها خانم هستند به ارائه خدمات می‌پردازند در حال حاضر در کل کشور ۳۰ هزار بهورز در ۱۸ هزار ۷۰ خانه بهداشت مشغول به فعالیت هستند. 

 پیوندی در بخشی از سخنان خود اظهار کرد: روپوش سفیدان جامعه تنها ۲۵ درصد در حفظ و ایجاد جامعه نقش دارند و بقیه وظایف بر عهده ارگان‌های مختلف است که باید با همکاری‌های بین بخشی بتوانند خدمات سلامت به صد در صد برسانند. 

وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بالغ بر ۵ میلیون و ۲۰۰ نفر از جمعیت تهران را تحت پوشش قرار می‌دهند که ۲۲۰ بهورز در ۱۳۱ خانه بهداشت مربوط به این دانشگاه مشغول به خدمت هستند. 

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم شرایطی فراهم شود تا آنچه که شایسته شماست و در خور حقوق و منزلت شما بهورزان و داوطلبین سلامت است را انجام دهیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار