سرپرست تیم اعزامی به مسابقات بین‌المللی باکو گفت: سوارکاران کشورمان در این رقابت‌ها درخشش قابل توجهی داشتند و مقام‌های خوبی کسب کردند.

حامد علی‌محمدی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: تیم سه نفره سوارکاران ایرانی شامل مازیار جمشید‌خانی، داود پور‌رضائی‌ و مسعود مکاری‌نژاد به همراه من و شهبازی، دامپزشک‌ تیم روز یکشنبه هفته گذشته 17 آذر راهی باکو شدیم و مسابقات از روز جمعه 22 آذر آغاز شد که ورزشکاران ایرانی درخشش قابل توجهی از خود ارائه کردند و مقام‌های خوبی کسب کردند.

سرپرست تیم اعزامی به مسابقات بین‌المللی باکو تصریح کرد: در این رقابت‌ها سه کشور گرجستان، آذربایجان و ایران حضور داشتند و سوارکاران با هم به رقابت پرداختند.
 
علی‌محمدی در ادامه گفت: در روز اول این مسابقات که مانع آن 135 سانتی‌متر بود آقایان پور‌رضائی و جمشید‌خانی در میان 23-24 سوار‌کار مقام‌هایی به ترتیب دومی و پنجمی را کسب کردند و در روز دوم که موانع 145-140- سانتی‌متر بود آقایان‌ مکاری‌نژاد و جمشید‌خانی از بین 27 کشور کننده عنوان‌های اولی و چهارمی را بدست آوردند و روز سوم که به گراند پری جایزه بزرگ معروف بود مازیار جمشید‌خانی از بین بیست و چهار سوار کار بدون خطا و زمان مناسب قهرمان شد و‌ مکاری‌نژاد نیز چهارم شد و موانع این روز نیز 150 سانتی‌متر بود.
 
وی اضافه کرد: همانطور که گفتم سوارکاران ایرانی در این رقابت‌ها که به دو ستاره شهرت داشت امتیازات خوبی در ‌رنکینگ جهانی ثبت کردند که در رده‌بندی فدراسیون جهانی موثر است و جای تقدیر و تشکر از آنها را دارد.
 
علی‌محمدی گفت: سطح کیفی این رقابت‌ها خیلی بالا  بود و این سومین حضور تیم ایران در این مسابقات باکو بود که هر دوره نسبت به   قبل خیلی بهتر عمل می‌کنیم و این نشان از توانایی و پتانسیل بالای سوارکاران ایرانی را نشان می‌دهد.

وی اشاره کرد: برای اعزام به این رقابت‌ها بیست و یک روز در قرنطینه بودند و یک ماه نیز تمرین کردند و شش راس اسب اعزام کردند.
 
علی‌محمدی عنوان کرد: هزینه‌ای که برای اعزام شد بالغ بر 30 میلیون تومان بود که هر اسبی 6-5 میلیون خرج کرده بود و 25 هزار دلار جایزه گرفتیم که به پول کشورمان 75 میلیون تومان می‌شود.
 
وی تاکید کرد: در این سفر سازمان دامپزشکی کشور، اداره کل دامپزشکی استان البرز و گمرگ کشورمان همکاری خوبی با ما داشتند که در اینجا لازم می‌‌دانم از آنها نیز تشکر فراوانی داشته باشم.
 
دبیر فدراسیون سوار‌کاری در خصوص حل مشکل قرنطینه افزود: کارهایی برای حل این معضل در حال پیگیری است و ما امیدواریم که این مشکل هر چه سریعتر حل شود و سوارکاران ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی خودی نشان دهند و مقام‌های خوبی کسب کنند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: ما سال آینده رقابت‌های آسیائی کره جنوبی را پیش رو داریم تیم ملی را برای آن مسابقات آماده خواهیم کرد و با توجه به قابلیت‌های بالایی که از آنها سراغ داریم به طور یقین حرف‌های زیادی برای گفتن خواهیم داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوارکاری ، گمرک ، خوبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار