دکتر ملک‌زاده گفت: در زمینه بیماری‌های مزمن اقدامات چندانی صورت نگرفته و ۸۰ درصد مرگ و میر‌ها در کشور ناشی از بیماری‌های مزمن است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، دکتر ملک‌زاده معاون فناوری وزارت بهداشت در حاشیه مراسم دومین کنگره علوم اعصاب و پایه گفت: نوروساینس یکی از رشته‌های پزشکی است که با بالا رفتن سن اهمیت این رشته خیلی بیشتر می‌شود. 

وی افزود: مرکز تحقیقاتی متعددی در این رشته به وجود آمده است و ما آینده روشنی برای این رشته پیش بینی می‌کنیم و باید در این رشته سرمایه گذاری بیشتری کنیم. 

وی ادامه داد: مطالعه بزرگ ملی در ۵ استان قرار است، انجام شود که هدف اصلی آن بیماری‌های مزمن است که باعث ۸۰ درصد مرگ و میر‌ها در کشور است و اقداماتی در این زمینه صورت نگرفته و براین اساس افراد 10 سال از عمر مفید خود را از دست می‌دهند. 

ملک‌زاده در پایان خاطر نشان کرد: گروه تحقیقاتی در پیشگیری از بیماری‌های اعصاب باید به وجود بیایید و ما دعوت می‌کنیم از محققان علوم اعصاب و بالینی تا در تیمی که در هر دانشگاه برای این تحقیق تشکیل می‌شود با هدف پیشگیری از بیماری‌های اعصاب به این گروه بپیوندند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار