سرپرست دانشگاه قم، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه زمینه ساز رشد و تعالی جامعه اسلامی و پیشرفت در ابعاد مختلف علمی و دینی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام عسکر دیرباز، پیرامون جایگاه و اهمیت حوزه و دانشگاه گفت:وحدت میان حوزه و دانشگاه به عنوان دو نهاد دینی و علمی از اهداف مهم در دستیابی به پیشرفت و تعالی جمهوری اسلامی و نظام انقلابی دارد.


وی بابیان اینکه وحدت میان این دو نهاد دینی و علمی از اصول مهم و اساسی انقلاب شکوهمند اسلامی است، افزود: رهبر معظم انقلاب نیز در منویات و توصیه های خود به نهادهای حوزه و دانشگاه به این امر مهم و حیاتی اشارات مهمی داشته اند.

سرپرست دانشگاه قم، وحدت میان طلبه و دانشجو را راهگشای تحقق آرمانهای امام خمینی(ره) در پیشبرد اهداف حوزه های علمیه و اسلامی شدن دانشگاهها خواند و تصریح کرد: اگر طلاب و دانشجویان و اساتید حوزه و دانشگاه با همگرایی و همسویی علوم و مبانی دینی حرکت کنند می توان در تعالی امت اسلامی و پیشرفت علم موفق باشیم.

دیرباز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در وحدت میان حوزه و دانشگاه، تاکید کرد: براساس منویات و توصیه های معظم له، همه اقشار جامعه به ویژه جامعه دانشجویان و روحانیت نقش به سزایی در پیشرفت جامعه اسلامی دارند.

وی با بیان اینکه باید با تلاش در عرصه علوم دینی و اسلامی این هدف متعالی را تحقق ببخشند، گفت: بدون تعامل و همسوئی حوزه و دانشگاه نمی توان به پیشرفت دست یافت و باید در جهت توسعه و تعالی و رشد فکری، دینی و علمی جامعه وحدت میان حوزه و دانشگاه تقویت شود.

سرپرست دانشگاه قم تعاملات علمی و دینی طلاب و دانشجویان را نیازمند برنامه ریزی منسجم میان حوزه و دانشگاه دانست و عنوان کرد: روحانی و دانشجو باید همسو و هم جهت به کسب علم و دانش بپردازند و با بهره گیری از مبانی اسلامی و دینی، آن را در مسیری هدفمند قرار دهند تا بتوان به وحدت متعالی و سازنده میان این دو نهاد مهم و زیربنایی دست یافت.

دیرباز در خصوص موانع موجود در وحدت میان حوزه و دانشگاه نیز گفت: اگر حوزه و دانشگاه بتوانند در فضایی مناسب در جهت همگرایی علمی و دینی موفق باشند باید موانع موجود را شناسایی کنند.

به گفته وی، در این راستا باید عواملی که وحدت میان حوزه و دانشگاه را تضعیف می کند شناسایی شود تا در این مسیر به دیدگاهی روشن دست یافت.

سرپرست دانشگاه قم، ادامه داد: با آسیب شناسی و شناخت عوامل تضعیف کننده وحدت میان طلبه و دانشجو  مستحکم می شود که در این خصوص ضروری است در تمام ابعاد و عرصه های مختلف دینی و علمی به وحدت و انسجام دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام دیرباز با اشاره به برنامه های مختلف حوزه و دانشگاه در ایجاد بسترهای مهم فکری و عملی در جهت تحقق وحدت و انسجام میان این دو ارگان مهم گفت:در روز 27 آذر ماه روز شهادت دکتر مفتح، به عنوان منادی وحدت میان حوزه و دانشگاه برنامه های مختلفی از سوی این دو نهاد در جهت تداوم و حفظ وحدت انجام می شود.

وی در پایان با گرامیداشت این روز، گفت: در رسیدن به وحدت میان حوزه و دانشگاه باید به نیازهای علمی، پژوهشی و فرهنگی نیز توجه کرد تا افقی روشن در این منظر از وحدت و انسجام میان حوزه و دانشگاه به دست آید./س
برچسب ها: قم ، وحدت ، حوزه ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.