سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان این شهرستان را یکی از بزرگترين قطب های گردشگری و مهد تمدن ایران عنوان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان ، "مهران سرمدیان" در اولین نشست مشترک با شهردار کاشان اظهار داشت: وجود محوطه نه هزار ساله سیلک، مجموعه جهانی باغ موزه فین ،آب انبار های متعدد، وجود 600 خانه تاریخی ،وجود صنایع دستی کهن و هزاران بسته فرهنگي اين شهر در تاريخ و باستان شناسي،کاشان را به مهد تمدن ایران تبديل كرده است.

وی با تاکید بر تعامل و همكاري اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با شهرداري کاشان تشكيل كارگروه هایی مشترك بین اين اداره و شهرداري را خواستار شد و اظهار داشت : تشكيل کارگرو ه های گردشگری و بافت تاریخی کاشان، جلوگيري از ساخت و سازهاي غير مجاز و ... از مهمترين مواردي است كه در سايه همكاري گسترده شهرداري و اين اداره امكان پذير است .

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان تعامل و همکاری این اداره را گامی مثبت در راستای حفظ هویت تاریخی و توسعه گردشگری و صنایع دستی شهرستان دانست.

شهردار کاشان نیز با ذکر ارزش ها و ویژگی هایی از آثار تاریخی کاشان، از اهتمام جدی شهرداری در حفاظت و رسیدگی بیشتر به محدوده بافت تاریخی با در نظر داشتن ارزش ها و اصالت های آن و در جهت بهبود کیفیت زندگی در بناهای تاریخی در این محدوده و از برنامه ریزی های جدی و وسیع در رسیدن به این اهداف خبر داد.

سید محمد ناظم رضوی ادامه داد:تشکیل اداره بافت تاریخی در شهرداری کاشان به سرپرستی مهدی هوشمندی نژاد که دارای سوابق ارزشمندی از فعالیت ها در محدوده بافت تاریخی کاشان در سنوات گذشته بوده از جمله این اقدامات است که در هفته جاری اتفاق افتاد.

وی خاطر نشان کرد: توجه به بافت تاریخی کاشان و مداخله در آن باید با محوریت توجه به نیازمندی های مردمی و رعایت حفظ بناهای ارزشمند و رفع نواقص و امكان نوسازی در محل بناهای فاقد ارزش تاریخی با لحاظ و رعایت ضوابط طرح و سیما و منظر بافت و رعایت الگوها صورت پذیرد.

در اين جلسه راهكارهايي جهت حفظ هويت تاريخي بازار کاشان و رفع معضلات ساخت و سازهای غیر مجازاطراف سیلک با همكاري ميراث فرهنگي و شهرداري ارائه شد . /س

برچسب ها: اصفهان ، صنایع ، دستی ، کاشان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.