قم/

کتاب برای اهل فکر و اندیشه از نان شب واجب‌تر است

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اهمیت و نقش کتاب در زندگی اظهار کرد: کتاب برای جامعه اهل فکر و اندیشه از نان شب واجب‌تر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در دیدار دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین سرور و سالار شهیدان اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی به دلیل بعد مردمی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و باید از بعد مردمی در این نهاد استفاده شود، البته دولت نیز باید حمایت‌های لازم را داشته باشد.


وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در بعد استفاده از ظرفیت خیرین پیشگام بوده و به دستاوردهای خوبی رسیده است، اظهار کرد: استقبال مردم از کارهای خیر و مشارکت در خدمت‌رسانی مطلوب است و مردم به خاطر فطرت پاک در هر کجا که شاهد بعد اسلامی و دینی باشند وارد عمل شده و به ایفای نقش می‌پردازند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه کتاب با روح انسان سر و کار دارد افزود: فکر و اندیشه انسان‌ها از کتاب بر می‌خیزد و در این مسیر افراد مسجدی، حوزوی و دانشگاهی می‌شوند.

وی با اشاره به اهمیت و نقش کتاب در زندگی اظهار کرد: کتاب برای جامعه اهل فکر و اندیشه از نان شب واجب‌تر است.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه با بهره‌گیری از علم و دانش اراده خود را می‌توان به ظالمان و ستمگران نشان داد گفت:‌ کتاب میراث ماندگار گذشتگان است و به مدد کتاب غبار مهجوریت بر جامعه نمی‌نشیند.

وی تصریح کرد: در عرصه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی حوزه‌های علمیه و ائمه جمعه در سراسر کشور می‌توانند مثمرثمر باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: مشارکت مردم در فعالیت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نشان‌دهنده کار خوب شما و پاسخ مثبتی از سوی مردم بوده است و مردم ایران اسلامی به علم،‌ دانش و فرهنگ شناخته می‌شوند./س
برچسب ها: قم ، کتاب ، اهل ، فکر ، اندیشه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.