رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به پشتوانه عظيم وقف در توسعه معارف ديني و گسترش حوزه‌هاي علميه خواستار موقوفات حوزوي شد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،‌ آيت‌الله محمد يزدي،  بااشاره به اين مطلب افزود: يكي از نكات مهم رابطه ميان سازمان اوقاف با حوزه‌هاي علميه و روحانيت است،‌ موقوفات حوزوي زيادي وجوددارند كه لازم است نسبت به احياي آنها اقداماتي صورت گيرد.

رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم ادامه داد:‌ پس از پيروزي انقلاب اسلامي، برخي موقوفاتي كه تصرف شده بودند به وقفيت بازگشت و براساس نيت واقفان عمل شد.

ايزدي با بيان اينكه به اقدامات و خدمات سازمان اوقاف آگاهي دارم،‌تصريح كرد: احيانا اگر متوالي غيرصالحي است بايد نسبت برابر تغيير وي اقدام لازم را انجام داد.

علي محمدي رئيس سازمان اوقاف و امورخيريه و نماينده ولي فقيه در ادامه اظهار داشت:  ما به كاستي‌ها و نقاط ضعف اگاه هستيم و براي رفع آنها تلاش مي‌كنيم ولي در حال‌ حاضر مي‌توانيم بگوييم سازمان اوقاف اثربخشي و پويايي خوبي در سطح كشور دارد.

محمدي اضافه كرد: خدا را شاكريم كه شاگراان حوزه‌هاي علميه در خدمت وقف،‌ اهل بيت (ع)‌ و بقاع متبركه هستند و از طريق سازمان اوقاف در اين عرصه‌ها فعاليت مي‌كنند.

وي خاطرنشان كرد: در مورد امام زادگان علاوه بر اقدامات عمراني به برپايي ضميه‌هاي معرفت و جلسات گوناگون مذهبي و قرآني اهتمام داشته‌ايم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: اوقاف ، حوزه ، علمیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار