ما در عرصه ی اقتصاد هنوز در گام اول قرار گرفته ایم و با اقتصاد مبتنی بر کارآیی هنوز فاصله داریم.

 به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران ؛حجت الاسلام و‌ المسلمین ابوترابی  نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز با حضور در مراسم اختتامیه‌ی هفته ی پژوهش طی سخنرانی گفت: در این نظام گام های قبلی قبولی در خصوص نگاه به مبانی و اصول دینی از آموزه های قرآن و عترت برداشته شده است و اسلام راه های موفقیت را شروط علمی می‌داند و از نگاه قرآن هر‌گامی که بدون پشتوانه محکم برداشته نشود، هر قدر که انگیزه ی بالایی داشته باشد، بازهم مردود است.

 وی افزود: از نگاه اسلام آموزه های دینی تنها راه و حرکت را به سمت علم نشان می‌دهد، بلکه مقصد عالی رسیدن به علم است.
 
ابو‌ترابی تصریح کرد: هم اکنون هویت دینی با هویت علمی گره خورده است. چنانچه به میزانی از علم بهره می‌بریم که سرمایه‌ی اسلامی است.
 
ابو‌ترابی اظهار داشت: پیشرفت جوامع انسانی را برای رسیدن به قله تعریف می‌کنیم و در کنار این سرمایه ی بزرگ ما از سرمایه‌های گرانبهای دیگری همچون دانشجویان و دانشگاهیان برخوردار هستیم.

 وی اظهار داشت: ما توانایی پرتاب موشک های بال استیک را داریم و سرمایه ی استقلال تمام عیار سیاسی که هم اکنون همه ی دنیا به آن اذعان دارند.

 وی در ادامه به جایگاه علم کشور و مساله ی اقتصاد اشاره کرد و گفت: برای اقتصاد از نگاه 3 مرحله ای تعریف ویژه‌ای داریم و هم اکنون در اقتصاد ما بیش از دویست میلیون دلار نفت و گاز تزریق می‌شود و معادل 4 میلیون بشکه نفت و گاز مصرف می‌کنیم.
 
ابو‌ترابی در ادامه گفت: ما هم اکنون در عرصه‌ی اقتصاد در گام اول قرار داریم، چنانچه با اقتصاد مبتنی بر کارایی هم فاصله داریم و رهبر انقلاب در این زمینه کلیدی ترین راه برد نظام جمهوری اسلامی را تولید علم می‌داند. وی اظهار داشت: اساتید ما در دانشگاه‌ها، دانشگاه را تبدیل کردند به یک نهاد تولید علم و تبدیل دانش به فناوری و این در حالی است که کمترین حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها در این عرصه شکل گرفته است.

 وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی نقش دانش و تجاری سازی علم را در این راه عزت بخش می‌داند و امیدواریم که بتوانیم در شرکت‌های دانش بنیان بیشترین حمایت را داشته باشیم.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: علمی ، اقتصاد ، دلار ، ویژه ، عرصه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار