روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارانوت از نقش دستگاه هاي جاسوسي موساد و شاباک و همچنين نقش نخست وزير رژيم صهيونيستي در شکاياتي خبر داد که عليه بانک هاي چيني در دادگاهي در آمريکا مطرح شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ پايگاه خبري اين روزنامه در اينترنت در گزارشي به قلم ناحوم برنيگ و شمعون شيفر نوشت:« موساد و شاباک در سال 2002 با حمايت بنيامين نتانياهو کميته ويژه اي تشکيل دادندکه ماموريت داشت از انتقال پول و امکانات به دو جنبش فلسطيني حماس و جهاد اسلامي در نوار غزه  جلوگيري کند، اين کميته اطلاعاتي را جمع آوري کرده بود که نشان مي داد سوريه پول هايي را به بانک هاي چيني منتقل مي کند و از طريق اين بانک ها اين پولها را به نوار غزه ارسال مي کند».

بر اساس نوشته اين روزنامه نتانياهو و مائير داگان رئيس وقت موساد تصميم گرفتند اين اطلاعات را در اختيار خانواده آن دسته از قربانياني قرار دهندکه در عمليات عناصر حماس و جهاد اسلامي در اسرائيل کشته شده بودند.

در اين خبر آمده است به اين خانواده ها علاوه بر اطلاعات کامل از نحوه انتقال پول به حماس و جهاد اسلامي، تسهيلاتي اعطا  شد تا بتوانند عليه بانک هاي چيني در آمريکا شکايت کنند و خواستار دريافت غرامت شوند. برخي از خانواده ها در دادگاهي در آمريکا عليه بانک هاي چيني شکايت کردند و در  ادامه روابط ميان پکن و تل آويو تيره شد.

بحران ميان چين و اسرائيل سال گذشته و در پي تصميم يکي از اعضاي کميته ويژه اسرائيل براي شهادت در دادگاه آمريکايي تيره تر شد و چين تهديد کردگام هايي را عليه اسرائيل بر خواهد داشت.
اين تصميم همچنين موجب به تاخير افتادن سفر نتانياهو به پکن شد اما نتانياهو با بيان اينکه اجازه نمي دهد اين فرد در دادگاه حاضر شود به جاي سال 2012  اوايل سال 2013 به همراه همسرش به چين سفر کرد.

انتهای پیام /
برچسب ها: موساد ، شاباک ، بانک ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار