محمد حسنی، مدیر عامل سابق بنیاد ادبیات داستان میراثی جز غربت داستان در خانه خود و خروج بنیاد از چهارچوب اهداف ساختاریش نداشته است.

کامران شرفشاهی، مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر، نویسنده و شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران با اشاره به کناره‌گیری محمد حسنی در روزهای اخیر از مدیرعامل بنیاد ادبیات داستانی، بنیاد به ارث مانده از حسن برای ادبیات را غربتی برای اهالی ادب دانست.

 

وی گفت: البته محمدحسنی در طول فعالیت خود در بنیاد ادبیات داستانی در سمت مدیر عامل این این بنیاد تمام تلاش خود را علی‌رغم مشکلات موجود در بنیاد به کار بست، اما با وجود تغییر مکان بنیاد ادبیات داستانی در این مدت می‌توان این بنیاد را نهادی فرهنگی بدون مکانی ثابت به حساب آورد. به گفته شرفشاهی، بودجه‌های مختص به بنیاد ادبیات داستانی هم که رقم چشمگیری نبود، دست حسنی را در رسیدگی  هرچه بهتر به وضعیت کنونی و کمی فعالیت بنیاد بسته بود.
 
این نویسنده در ادامه اعمال نگاهی جدی و پشتیبانی همه جانبه‌گری نسبت به گذشته در آینده به بنیاد ادبیات داستانی را کلید بهبود وضعیت این بنیاد فرهنگی به شمار آورده و اظهار داشت: بنیاد ادبیات داستانی در آینده باید از روند رایج فعالیت‌های چنین نهادها و بنیادهای فرهنگی که چیزی جز شکل‌گیری با هدف‌های ادبی و فرهنگی، استخدام افراد غیرفرهنگی و ناآشنا با فرهنگ و ایجاد یک فضای منفی برای اهالی این عرصه نیست، فاصله بگیرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.