مجلس اعیان انگلیس میزبان سمیناری ویژه برای "روز شهدای قیام بحرین" است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازبشبکه تلویزیونی پرس تی وی؛  از انتشار گزارش کمیسیون تحقیق بحرین درباره موارد گسترده نقض حقوق بشر در این کشور می گذرد. در این گزارش مسئولان و نیروهای تحت فرمان رژیم آل خلیفه به بدرفتاری سازمان یافته، بازداشت و قتل و آزار فعالان دموکراسی خواه متهم شده اند. بسیاری حمایتهای دولت انگلیس را از رژیم آل خلیفه بحرین که ناقض گسترده حقوق بشر است، زیر سوال می برند. با همه انتقادات، لندن حاضر نشده است روابط دیپلماتیک و تجاری خود را با رژیم آل خلیفه کم کند.
"دانیل کاری" وکیل حقوق بشر و از شرکت کنندگان سمینار روز شهدای بحرین گفت دولت انگلیس می تواند به علل تاریخی نفوذ زیادی روی رژیم بحرین داشته باشد. لندن می تواند با توقف صادرات اسلحه به بحرین نه فقط تاثیر نمادین روی دولت بحرین داشته باشد بلکه به لحاظ فیزیکی نیز می بینیم که دولت بحرین از این تسلیحات و تجهیزات نظامی برای سرکوب مردم خود استفاده می کند. از این رو ما در همین جا می گوییم دولت انگلیس نمی تواند به صادرات اسلحه به بحرین ادامه دهد.
با همه فشارهایی که نهادهای حقوق بشری می آورند، انگلیس همچنان به روابط دیپلماتیک و تجاری خود از جمله رفت و آمد مقامات دو کشور به یکدیگر و برگزاری نمایشگاههای مشترک ادامه می دهد و عملا منافع خود را بر منافع ملی مردم خود ترجیح می دهد.
سارا والدن از جنبش ضد تجارت تسلیحات در انگلیس گفت دولت انگلیس در این بحث اشتباه می کند. دولت انگلیس به خوبی می داند چه ظلمی به مردم بحرین می شود و حقوقشان نقض می شود. با وجود این همچنان با فروش تسلیحات به حمایت خود از رژیم ادامه می دهد. به علت همین روابط، حاضر نیست درباره نقض حقوق بشر در بحرین موضع گیری کند. در واقع دولت انگلیس منافع تجاری شرکتهای خصوصی را بر منافع ملی مردم انگلیس و همچنین حقوق بشر مردم بحرین ترجیح می دهد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار