به گفته منابع آگاه در لیبی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به تازگی در برخی از شهرهای این کشور پرواز های شناسایی انجام داده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الوطن لیبی، شاهدان گفتند هواپیماهای شناسایی آمریکایی و غربی از روز جمعه گذشته در آسمان شهرهای صبراته و صرمان به پرواز درآمده اند.

این مسئله همزمان با افزایش نگرانی آمریکایی ها و کشورهای غربی از افزایش فعالیت القاعده در لیبی صورت گرفته است.

شاهدان افزودند این هواپیماها در ارتفاع پایین در آسمان این دو شهر پرواز می کنند و به سادگی می توان آنها را مشاهده کرد. این درحالیست که سازمان سیا که بر برنامه هواپیماهای بدون سرنشین این کشور نظارت می کند درباره حملات هوایی این هواپیماهای تهاجی در کشورهای مختلف سیاست سکوت را در پیش گرفته است. آمریکا از این هواپیماها برای هدف قرار دادن شبه نظامیان به ویژه گروه های افراطی استفاده می کند .

منابع نظامی آمریکایی پیش از این فاش کرده بودند که آمریکا همزمان با حمله ناتو به لیبی برای سرنگونی رژیم معمر قذافی ، به منظور مراقبت و نظارت بر زرادخانه های شیمیایی و بیولوژیکی لیبی از هواپیماهای شناسایی بدون سرنشین استفاده می کرده است . با این حال این منابع از توضیح اینکه آیا پرواز این هواپیماها در لیبی همچنان ادامه دارد ، خوداری کرده اند .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار