نخستین نیروگاه زغال سنگ سوز کشور با ظرفیت 650 مگاوات برق در شهرستان طبس در حال ساخت است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ قائم مقام سازمان توسعه برق ایران در طبس گفت: وجود یک و نیم میلیارد تن زغال سنگ در منطقه معدنی طبس، زمینه ساخت نخستین نیروگاه زغال سنگ سوز کشور را در این شهرستان فراهم کرده است.

مصطفی علی ربانی با اشاره به پیشرفت 20 درصدی نیروگاه برق ۶۵۰ مگاواتی طبس افزود: برای ساخت این نیروگاه از سال 83 تا کنون 100 میلیارد تومان هزینه شده است و برای تکمیل آن به هزار و 900 میلیارد تومان دیگر نیاز است.

وی گفت:با بهره برداری از نخستین نیروگاه زغال سنگ سوز کشور تا چهار سال آینده ۶۵۰ مگاوات برق به ظرفیت تولید برق کشور افزوده می شود.

قائم مقام سازمان توسعه برق ایران افزود: سالانه حدود 8 میلیون لیتر گازوییل، 14 میلیون لیتر مازوت و نیز 14 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی برای تولید برق مصرفی کشور سوخت می شود که اگر با مدیریت صحیح نسبت به استفاده از ذخایر معدنی مانند زغال سنگ اقدام نشود، آینده کشور دچار تهدید است.

مصطفی علی ربانی گفت: اگرچه ایران دارای منابع عظیم گازی است اما کاوش‌ های مختلف نشان داده که کشور ایران دارای منابع عظیم زغال سنگ نیز هست و شهرستان طبس با یک و نیم میلیارد تن زغال سنگ از این موهبت الهی برخوردار است.

وی افزود:انرژی باد و زغال سنگ و حتی انرژی خورشیدی در شهرستان طبس، یک ظرفیت ارزشمند است که باید به درستی از آن استفاده شود./س

برچسب ها: ساخت ، نیروگاه ، زغال سنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.