یک هنرمند آبدانانی دیوان اشعار بابا طاهر را با خط شکسته نستعلیق کتابت کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛  محمد عسگری  از هنرمندان خوشنویس و عضو انجمن خوشنویسان ایران  در این باره گفت: 151 دوبیتی (302 بیت) از دیوان اشعار این شاعر و عارف بزرگ فارسی را در 360 ساعت و به مدت یک ماه به خطر شکسته نستعلیق، بر روی کاغذ گلاسه و با مرکب مشکی کتابت کرده ام.
وی هدف از این اقدام فرهنگی و هنری خود را پاسداشت خط شکسته نستعلیق به عنوان یک میراث ماندگار ادب پارسی، زنده نگهداشتن نام و یاد کاتبان این هنر(شکسته نویسان) و بویژه  مرتضی قلی خان شاملو و  قاسم خان مراد خانی  و همچنین انتقال این سرمایه ملی به نسل جوان عنوان کرد.
این هنرمند خوشنویس اضافه کرد: کتابت دیوان اشعار  باباطاهر  با استفاده از خط شکسته نستعلیق برای نخستین بار در غرب کشور انجام می شود.
عسگری تاکید کرد: این اثر هنری و خوشنویسی را در صورت حمایت مسوولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نمایشگاهی در معرض دید عموم مردم قرار خواهم داد.
وی یادآور شد: فعالیت خوشنویسی را از سال 70 آغاز کرده و در این مدت به عنوان مدرس انجمن خوشنویسان شهرستان آبدانان 12 نمایشگاه خوشنویسی برگزار کرده ام.
بابا طاهر یکی از عرفا و شعرای دو بیتی سرای تاریخ پر آوازه ادب و هنر ایران اسلامی است که در اواخر سده چهارم و اوایل سده پنجم و هم عصر با طغرل بیگ سلجوقی می زیسته و دوبیتی های این شخصیت بزرگ ادبی تاکنون یکه تاز عرصه هنر، شعر، ادب و اندیشه در تاریخ افتخار انگیز ایران است./س
 
 
 
 
 
انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.