110 هزار دانشجو و حدود 500 هزار دانش آموز سالانه از خدمات مختلف کمک هزینه تحصیلی، شهریه دانشگاه و ... کمیته امداد بهره مند می شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی کشور با بیان اینکه این خدمات از طریق آموزش مهارتهای زندگی و مشاوره ارائه می شود افزود: علاوه بر این قریب یک میلیون نفر از مددجویان نیز از آموزش های مهارت زندگی برخوردار می شوند.
اکبر میرشکار توانمندسازی خانوارهای تحت پوشش از نظر فکری و فرهنگی را مهمترین وظایف این نهاد برشمرد و گفت: در این زمینه توانمندسازی جوانان و نوجوانان از راه تحصیل است و 110 هزار دانشجو و قریب 500 هزار دانش آموز سالانه از خدمات مختلف کمک هزینه تحصیلی، شهریه دانشگاه و ... این نهاد بهره مند می شوند.
وی گفت: سالانه 15 هزار نفر از افراد تحت پوشش دانش آموخته و وارد فضای کسب و کار می شوند.
میرشکار به وجود 102 کانون فرهنگی و 100 خوابگاه شبانه روزی تحت پوشش کمیته امداد اشاره کرد و گفت: این مراکز با فعال بودن در طول سال 210 هزار دانش آموز و جوانان از این فعالیت ها استفاده می کنند.
وی به فعالیت های سوادآموزی در کمیته امداد و محو بی سوادی بین افراد زیر 50 سال این نهاد اشاره کرد و گفت: در سال 89 در این نهاد 280 هزار مددجوی بی سواد شناسایی شد که با توسعه فعالیتهای سوادآموزی این تعداد هم اکنون به 46 هزار نفر رسیده و تا اوایل سال آینده این افراد از چرخه افراد بی سواد خارج می شوند.
میرشکار اعزام 100 هزار نفر مددجوی تحت پوشش به اردوهای مختلف زیارتی و ... را از برنامه های امسال بیان کرد و گفت: از این تعداد تاکنون 70 هزار نفر اعزام شده اند که 35 هزار نفر آنها با کمک خیرین برای اولین بار به مشهد مقدس اعزام شده اند.وی گفت: تا پایان اسفند مابقی افراد هدف گذاری شده نیز به اردو اعزام می شوند.
معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی کشور گفت: کمیته امداد 20 اردوگاه نیز در نقاط مختلف کشور تحت پوشش دارد و دو اردوگاه سمنان و چهارمحال و بختیاری نیز در سال 93 به بهره برداری می رسند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.