فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت قرآن کریم و وعده خداوند به مومنین گفت: خاصیت کلمه طیب که ارتش نیز به فرموده ولی فقیه به آن ملقب شده بالا رفتن بوده و عمل صالح مانند همان سوخت جامد و موشکی است که بالا می‌برد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرلشکر عطاءالله صالحی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در آئین اختتامیه سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم کارکنان پایور و وظیفه و دوازدهمین دوره رقابت‌های قرآنی دانشجویان آجا که در سالن همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، اظهار داشت:‌ باید از فرهنگ عاشورایی استمداد طلبید و یکی از باب‌الحوائج حضرت مسلم (ع)‌است که در آخرین لحظات عمرشان درخواست یک کاسه آب کردند اما به ایشان ندادند.  
 
وی افزود: حضرت سیدالشهداء (ع) نیز در شب دهم فرصتی را درخواست کردند که تفاوت‌هایی دارد و فرمودند در آن شب به قرآن و نماز بپردازیم نه اینکه یک شب دیگر زنده باشند، بلکه این اهمیت قرآن است که حضرت در آن شرایط سخت و بی‌آبی فرصت می‌گیرند که قرآن و نماز بخوانند.  
 
سرلشکر صالحی با اشاره به خاطره از امیر قرآنی ارتش، امیر سلیمی در مراسم برائت از مشرکین در سال 70، تصریح کرد: این امیر قرآنی ارتش چنان با صلابت آیه برائت از مشرکین را خواند که همه به وجد آمده و شعار دادند و جوانان کشورهای اسلامی مانند جوان 20 ساله از ترکیه با وجد به هوا پریدند و این تلاوت آیه برائت مانند شمشیر قرآنی علی‌بن ابیطالب (ع) در جنگ خندق فرود آمد.  
 
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی گفت: قرآن کریم یعنی کتاب عظیم الهی، یک حقیقت بزرگ است که بی هیچ کم و کاست نازل شده است.  
 
وی ادامه داد:‌ درباره وعده‌های الهی در قرآن و اینکه قرآن بخوانید و به آن عمل کنید خداوند فرموده که هیچ وقت از وعده خود خلاف نمی‌کند اما برای ما انسان‌های ضعیف تضمین‌هایی قرار داده که هیچ شکی به این قرآن نکنیم و به آن عمل کنیم.  
 
سرلشکر صالحی اظهار داشت: یکی از آن وعده‌ها این است که خداوند اطمینان داده این قرآن را که فرستاده‌ایم خودمان آنرا حفظ می‌کنیم و این اطمینان که قرآن تحریف شدنی و تبدیل‌شدنی نیست.  
 
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی بیان داشت: این هشداری برای مشرکین، منافقین و یهود بود که مانند تورات می‌خواستند قرآن را تحریف کنند، اما این آیه آمد که شما نمی‌توانید این کار را انجام دهید لذا در هر جای عالم قرآن بدون هیچ کم و کاستی به دست مومنان می‌رسد.  
 
وی افزود: خداوند در دو جا وعده می‌دهد و بر خود واجب قرار داده که مومنین را نصرت و پیروزی عطا کند.  
 
سرلشکر صالحی ادامه داد:‌ در وعده اول دل‌های مومنین محکم است که خداوند این قرآن را حفظ می‌کند، اما در وعده دوم دل‌های ما را می‌لرزاند که آیا ما مومن هستیم که مشمول این وعده الهی می‌شویم یا نه و بین خوف و رجا هستیم، اما این ممکن است.  
 
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: ما نمی‌توانیم صددرصد مطمئن باشیم که مشمول این وعده بشویم و بگوییم که قوم برگزیده هستیم، اما می‌شود که با تلاش به این درجه برسیم.  
 
وی گفت: امیدهای فراوانی وجود دارد که با جمع شدن در کنار قرآن عزت و تشرفی پیدا کنید.  
 
صالحی افزود: در جایی دیگر خداوند می‌فرماید؛ هر کس طالب عزت است همه عزت‌ها نزد خداست، یعنی هر چه عزت می‌خواهید پیش خداست و در ادامه همان آیه از کلمه طیب نام می‌برد.  
 
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: خاصیت کلمه طیب بالا رفتن است و مانند همان سوخت موشکی، سوخت جامد آن عمل صالح است، لذا عمل صالح آنرا رفعت می‌دهد و بالا می‌برد.  
 
وی عنوان کرد: دو مثال در قرآن وجود دارد که حضرت ادریس و حضرت عیسی (ع) با همین جسم خود بالا رفتند، اما پیامبر خاتم (ص) از دنیا رفتند ولی اشرف مخلوقات هستند زیرا خداوند وعده داد که ما نام تو را رفعت می‌دهیم و با همین صلوات‌ها هر لحظه به مقام آن حضرت افزوده می‌شود.  
 
سرلشکر صالحی اضافه کرد: به گفته خداوند عمل صالح در پیوند با ایمان بوده و این از راه‌های مومن شدن است،‌اما بین خوف و رجا ما را نگه داشته است.  
 
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی گفت: ما افتخار داریم که ارتش جمهوری اسلامی ایران به فرموده ولی فقیه ملقب شده که ارتش کلمه طیبه است، یعنی خاصیت آن بالا رفتن بوده و سوخت جامد و موشکی آن نیز عمل صالح است.  
 
وی خاطرنشان کرد: به لطف خداوند سی و سومین سال مسابقات قرآنی ارتش برگزار شد و امیدواریم با عمل صالح و ایمان آن سوخت موشکی را ذخیره کنیم و انشاءالله به سوی خداوند متعال صعود کنیم و خداوند برای امام خامنه‌ای عزیز طول عمر قرار دهد و ما را در راه امام و شهدا پایدار بدارد.  
 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار