استاندار اردبیل گفت: بی‌توجهی و غفلت از کارهای جمعی بزرگترین دلیل عقب‌ماندگی ما است که باید به نحوی جبران شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مجید خدابخش افزود: در هزاره سوم با گذر از کامجویی بسیاری از کشورها در دستیابی به قدرت‌های نظامی و اقتصادی امروز قدرت اصلی دانایی و دستیابی به علوم جدید محسوب می‌شود چرا که دستیابی به این حوزه توانایی‌ها را رقم می‌زند.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های علمی و دانشگاهی استان اردبیل بعد از پیروزی انقلاب در سایه مجاهدت صدها شهید و ده‌ها جوان برومند این کشور در سنگرهای مختلف تصریح کرد: ما امروز باید قدر این نعمت را بدانیم و با بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی و پژوهشی سپاسگزار واقعی این نعمات باشیم.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان ادامه داد: امروز تمام تحولات دنیا بر اساس مدیریت‌های علمی و پژوهشی اتفاق می‌افتد و دیگر دوره نگاه احساسی و پوپولیستی سپری شده است و ضرورت دارد با یک مدیریت و نگاه سیستماتیک و علمی بتوانیم کارهای تحولی و بنیادین را انجام دهیم.

خدابخش یادآور شد: شایسته آن است که ظرفیت عظیم 70 هزار دانشجوی ده‌ها مرکز علمی و دانشگاهی و همچنین حرکت‌های تحولی در این حوزه را بدانیم و بکوشیم تا از طریق این تحولات بنیادین بر محوریت پژوهش ایجاد ارزش افزوده کرده و ثروت جامعه را افزون‌تر کنیم.

وی عنوان کرد: ما در بخش تقویت پژوهش و فناوری‌ها نیازمند راه‌اندازی پارک‌های علم و فناوری هستیم چرا که در تمام دنیا در سایه شکل‌گیری این پارک‌های علم و فناوری است که پیشرفت‌ها میسر شده و سرعت تحولات به صورت شگرف در حال انجام است.

استاندار اردبیل پژوهش‌های کاربردی را نیاز و پایه اولیه حرکت تحول‌آفرین در این حوزه بیان کرد و افزود: بزرگترین دلیل عقب‌ماندگی ما بی‌توجهی به کارهای جمعی است در حالی که مکتب اسلام به کارهای گروهی و جمعی تاکید کرده و از سر خیرخواهی توجه به این حوزه را مورد دقت نظر قرار داده است که ما نیز باید بر تکیه بر آموزه‌های قرآن و اهل بیت بیشتر از گذشته به کارهای جمعی اهتمام کنیم.

خدابخش ابراز داشت: دنیا امروز با گذر از دنیای تخصص‌گرایی به سمت توجه به علوم بین رشته‌ای حرکت کرده است به طوری که امروز رشته‌های جامعه‌شناسی سیاسی، روانشناسی اجتماعی، الکترومکانیک و .... مورد توجه قرار گرفته است/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، غفلت ، از ، کارهای ، جمعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.