نهمین کنفرانس مطبوعاتی سالانه ولادیمیر پوتین از زمان اولین دوره ریاست جمهوریش تاکنون که پیش‌بینی می‌شود 4 ساعت به طول بیانجامد، با حضور 1300 خبرنگار، آغاز شد و پوتین به بیان سیاست‌های روسیه در قبال مهمترین مسائل روز جهانی پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبكه روسيااليوم:"ولاديمير پوتين" روز پنج شنبه در نشست خبري سالانه خود كه به مهم ترين تحولات داخلي وخارجي پرداخت گفت:دليل اصلي كمك روسيه به اوكراين،پابيندي ما به حمايت از كشوري دوست در شرايط دشوار است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه روسيه از منافع اقتصادي خود دفاع كرده ومخالفتي با امضاي توافق‌نامه همكاري با اتحاديه اروپا از سوي اوكراين ندارد افزود:در صورتي كه طرفي در پي حمايت از اوكراين باشد بايد به اين اقدام دست زند. اما اين اقدام نبايد به زيان روسيه تمام شود.

رئيس جمهور روسيه در بخش ديگري از سخنان خود درخصوص تحولات اوكراين گفت:پاسخ به مطالبات اتحاديه اروپا به مبدل شدن اوكراين به عنوان وابسته كشاورزي به اين اتحاديه منجر مي شود.

در همين حال وي به موضوع سامانه سپر موشكي آمريكا هم پرداخت وتصريح كرد:سپر موشكي خطري براي روسيه به شمار رفته و ما به اين اقدام پاسخ خواهيم داد.

وي همچنين افزود:روسيه تاكنون موشك هاي هسته اي خود را در منطقه كاليننگراد مستقر نكرده است.

رئيس جمهور روسيه به موضوع پناهندگي "ادوارد اسنودن" كارمند سابق آژانس اطلاعاتي آمريكا به اين كشور هم پرداخت و گفت:تاكنون با "اسنودن" ديداري نداشتم اما وي شخصيتي متمايز بوده و فضا را براي تغيير ديدگاه بسياري از افراد به برخي از امور فراهم كرد.

وي همچنين اظهار داشت:از "ادوارد اسنودن"خواسته نشده كه اسرار اطلاعاتي آمريكا را براي روسيه فاش سازد.

"ولاديمير پوتين" در بخش ديگري از سخنان خود پيرامون رابطه مسكو با تهران تاكيد كرد:ايران شريك اساسي روسيه در منطقه است و ما در پي توقيت روابط خود با اين كشور در زمنيه هاي مختلف هستيم.

وي همچنين گفت:پيشرفت در حل وفصل پرونده هسته اي ايران همچنين به عملگرايي دولت آمريكا مرتبط مي شود.


انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار