معاون حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با قیاس 40 درصدی اعتبارات بخش بهداشتی نسبت به بخش درمانی در سال 92 نسبت به سال گذشته گفت: این کاهش هشدار دهنده است.

طاهر موهبتی، در آیین معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان چهارمحال و بختیاری افزود: این میزان کاهش در حالی است که کشور باید برای ارتقای سطح سلامت به سمت پیشگیری و ارتقای سطح بهداشت حرکت کند .
وی اظهار داشت: بر این اساس روسای دانشگاه های علوم پزشکی باید بخش بهداشت را نسبت به بخش درمان در اولویت قرار دهند.
موهبتی افزود: از آن جا که سلامت جامعه موضوعات مختلفی را شامل می شود، باید پذیرفت وزارت بهداشت تنها متولی حوزه سلامت و بهداشت مردم نیست و تمامی ارگان ها باید در این زمینه خود را مسئول بداند.
موهبتی با بیان اینکه سهم هزینه های درمان مردم در برنامه پنجم توسعه حدود 30درصد کل هزینه ها در نظر گرفته شده بود گفت: با وجود اینکه حدود سه سال از اجرای این برنامه می گذرد این امر محقق نشد و بخش زیادی از هزینه های درمان هنوز به دوش مردم است.
معاون حقوقی و امورمجلس وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: اگر مسوولان در صدد کاهش حجم مشکلات بهداشتی و درمانی مردم و جامعه هستند باید حوزه سلامت جزء سه اولویت اصلی برنامه های دولت قرار گیرد.
در مراسمی با حضور معاون پارلمانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان استانی سیدمرتضی هاشم زاده، به عنوان سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان چهارمحال و بختیاری معرفی شد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.