ساخت هتلی با 64 متر ارتفاع در فاصله حدود 200 متری ارگ کریم خان زند ، حریم بصری این اثر ارزشمند را به خطر انداخته و باعث نگرانی دوستداران میراث فرهنگی شده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ ساخت هتلی 18 طبقه با 64 متر ارتفاع در خیابان رودکی شیراز در فاصله حدود 200 متری ارگ کریم خان زند ، حریم بصری این اثر ارزشمند را به خطر انداخت و باعث نگرانی دوستداران میراث فرهنگی شده است.

شهردار شیراز از این ماجرا اظهار بی اطلاعی می کند و سرپرست میراث فرهنگی فارس می گوید: مالک این هتل تخلف کرده است.

قدرت الله تاج بخش با بیان اینکه ساخت این هتل در حریم فیزیکی ارگ کریم خانی نیست و در حریم بصری آن است افزود: در نامه ای به معاون میراث فرهنگی کشور مخالفت خود را درباره ساخت این هتل اعلام کرده ایم و خواستار بررسی مجدد تعداد طبقات این هتل شده ایم.

معاون میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس هم گفت: این هتل 10 سال پیش از شهرداری و اداره مسکن و شهرسازی وقت ، مجوز ساخت گرفته است.

آقای نصیری گفت: ساخت این هتل در آن زمان به علت اینکه بحث میراث فرهنگی و مجموعه زندیه مطرح نبود بلامانع بود و از میراث فرهنگی استعلام نشده است ، افزود: هم اکنون که بحث ثبت جهانی این مجموعه مطرح شده است بر سر ارتفاع و کاهش یک یا دو طبقه از آن میان شهرداری و میراث فرهنگی اختلاف پیش آمده است./س

انتهای پیام/

برچسب ها: ارگ ، کریم ، خان ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.