به گزارش
خبرنگار باشگاه خبرنگاران ،مهندس هابیل درویشی روز گذشته در بازدید هفتگی از عملیات ساخت نیمه شمالی خط 3 مترو تهران در جمع پیمانکاران و مشاوران این پروژه با اشاره به این که در انجام امور مترو نگرشی استراتژیک به مدیریت جهادی داریم گفت: خوشبختانه بخش خصوصی فعال در ساخت مترو تهران، خود را با فرهنگ و مدیریت کار میدانی و جهادی حاکم در این سیستم هماهنگ کرده و کارها بهخوبی و متفاوت از گذشته پیش میرود.
وی به افزایش بودجه مترو در مصوبه شورای اسلامی شهر تهران برای سال آینده و اعلام حمایت بیش از پیش شهرداری تهران و نیز انگیزه دولت برای تخصیص اعتبار به توسعه مترو پایتخت اشاره کرد و گفت: باید از این فرصت به نحو شایسته بهره بگیریم چرا که با فضای موجود، سال 1393 را سال مترو میدانیم.
مدیرعامل شرکت مترو تهران اتمام عملیات نیمه جنوبی خط سه مترو در شرایط سخت تحریمها و مشکلات اقتصادی را مرهون باورپذیری به شعار "میتوانیم" دانست و افزود: مجموعه مترو با این اقدام بزرگ، امروز به الگوی عمل تحقق شعار "میتوانیم" برای دیگر مجموعهها در کشور مبدل شده و میرود تا با تکمیل نیمه شمالی این خط به طول 17 کیلومتر که انشاء الله پایان سال کاری آینده به اتمام خواهد رسید به معنای واقعی کلمه حماسه ماندگار اقتصادی را در تاریخ انقلاب ثبت کند.
درویشی با اظهار خوشوقتی از هماهنگی و همکاری مثال زدنی امروز مجموعه تلاشگران(مدیران و کارکنان) در ساخت و توسعه مترو تهران بیان داشت: این هماهنگی حاصل پذیرش اعتقادی و باور قلبی به فرهنگ جدید کار و مدیریت میدانی و جهادی پیمانکاران و بخش خصوصی حاضر و فعال در مترو است.
مدیرعامل مترو تهران برنامهمحوری، زمانبندی و الویتبندی پروژهها و مدیریت میدانی هماهنگ را از جمله ضروریات کار پیمانکاران دانست و افزود: اگر چه برنامه کلان و اولویتدار، اتمام ساخت 17 کیلومتر باقی مانده از 37 کیلومتر خط سه تا قبل از پایان سال کاری 1393 است اما مدیریت پیشرو، هوشمندانه، علمی و دانش محور ایجاب میکند که بر اساس فاز بندی جلو برویم تا به اقتضای شرایط و پیشرفت کار، بخشی از پروژه را برای خدماترسانی فعال کنیم نه این که در انتظار اتمام همه 17 کیلومتر و بهرهبرداری یکجا باشیم.
درویشی تاکید کرد: امروز اولویت کار مترو تهران، ساخت نیمه شمالی خط 3 است، ضمن این که در دیگر خطوط در حال ساخت نیز فعالیتها در جریان است.
خط 3 مترو تهران به طول 37 کیلومتر به عنوان طولانیترین خط مترو خاورمیانه، جنوبیترین نقطه شهر (بزرگراه آزادگان) را به شمال شرقی تهران(میدان قائم) متصل میکند و تاکنون در دو مرحله، بخش میانی به طول 7 کیلومتر بهره برداری و بخش جنوبی به طول 12 کیلومتر راه انداز ی آزمایشی شده است که مابقی آن با فاز نیمه شمالی در حدفاصل ایستگاه مصلی تا میدان قائم در یک سال کاری به اتمام خواهد رسید.
انتهای پیام/