خطیب نماز جمعه امروز تهران گفت: آمریکا نشان داد به دشمن اعتماد کردن کار عاقلانه‌ای نیست و با حواس جمع، بصیرت کامل، پیشبرد مطالب مبهم مشکل را حل نخواهد کرد بلکه باید حقوق حقه ملت ایران در درجه اول غنی سازی و در درجه دوم استمرار روح ابتکار، جهش خلاقیت پیشرفت علمی برای جوانان ما با تثبیت حقوق ما شتاب بیشتری بگیرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، "آیت‌الله صدیقی" خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های این هفته گفت: شما عزیزان محترمین، مهمانان خدا، برادران و خواهرانم را به رعایت تقوای الهی ترک محرمات تقید به واجبات، تعهد مسئولیت‌های فردی و خانوادگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی توصیه می‌کنم.  
 
صدیقی ادامه داد: در خطبه اول مختصری در ارتباط با مسائل گذشته و پس از آن به مسئله اربعین می‌پردازم؛ در اسرار نماز پس از اذان و اقامه مسئله قیام است در نماز تعبیر اقیم الصوه وجود دارد در رفتن راه حق و راه توحید که مجرای آن ولایت است اهدانا الصراط المستقیم و قیام مطرح است.  
 
وی افزود: گاهی انسان‌ها برمی‌خیزند که قاعد نباشند اما گاهی این عمل را انجام می‌دهند تا نشانه‌ای برای اطاعت باشند قیام ما قیام بندگی است.
 
خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: هر چه انسان استوارتر و برافراشته‌تر باشد بنده‌تر و متواضع‌تر است.  
 
صدیقی تاکید کرد: وقتی انسان برای نماز قیام می‌کند یادآور حضور او در محکمه الهی است.
 
وی تصریح کرد: انسان در حال نماز ورود به محضر حق می‌کند و این به نوعی قیام در برابر مولا و رب است.
 
خطیب نماز جمعه تهران افزود: قیام ما یک تحول است یک تحول و یک دگرگونی درونی است که طی آن ما به خود آمده و برای اجرای فرامین الهی آماده می‌شویم.

صدیقی اظهار داشت: پس از این مرحله تکبیره الحرام است که به منزله تعویض لباس و شرایط روحی حاجی است.
 
وی تاکید کرد: این فرآیند گذر از حجاب‌های هفت گانه‌ای است که در درون ما نیز وجود دارد چرا که عالم طبیعت ما را با سجن نفس خودمان مرتبط کرده و هم چنین حواس پنج گانه ما هر یک عاملی برای تفرقه روح واحد ماست که مظهر وحدانیت است.  
 
خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: ما یک روح داریم و نشا عمل ما باید در آن جهت حرکت کند تا به نقطه واحد برسد.  
 
صدیقی افزود: نمازگذار باید آن چنان تسلطی برخود داشته باشد که از حجب عبور کرده و به خدا برسد. 

وی اظهار داشت: اربعین سالار شهداست دلهای عاشق میلیون‌ها شیدا و سرگردان کوی عشق امام حسین از خود بی‌خود شده و در فضای حسینی سیر کربلایی دارند تا اربعین را زیر قبه حسین و کنار ضریح شش گوشه آن بزرگوار زائر باشند.
 
خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: اربعین خصوصیات متعددی دارد چرا که در روایات ما دارای جایگاه ویژه‌ای است.
 
صدیقی افزود: در حدیث منقول فریقین اگر کسی 40 روز عشق را تجربه کند انقطاع الی الله را تجربه کند تمام شئون زندگی خود را با نماز پیوند بزند و این مراقبه کامل را طی 40 روز انجام دهد خدای متعال حجاب دل او را کنار زده چشمه فطرت توحیدی او می‌جوشد حکمت برزبانش جاری شده و سخن وی حکیمانه می‌شود.  
 
وی تاکید کرد: دنیای ما دنیای تجربه است پس چرا معنویت و رضای خدا را تجربه نکنیم.
 
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به این که روایات وارده را از کتاب خسال مرحوم صدوق نقل می‌کند تصریح کرد: مومن 5 نشانه‌ای دارد و اولین آن است که جهر به بسم الله الرحمن الرحیم داشته باشد.  
 
صدیقی افزود: بسم الله الرحمن الرحیم یک آیه است که در ابتدا هر سوریه بوده و حاوی اسم اعظم است این آیه به قدری مهم است که هر کاری با آن شروع نشود ابتر خواهد بود.
 
وی تاکید کرد: بسم الله الرحمن الرحیم باید شعار شود چرا که شعار جنبه بروز و ظهور دارد.
 
خطیب نماز جمعه تهران در بیان نشانه دوم مومن گفت: پیشانی مومن خاک‌سار است چرا که وی خود را در پیشگاه خدا تا حد خاک پایین می آورد و خدای متعال به این شخص ترحم می‌کند؛ بهترین خاک برای سجده تربت کربلاست.
 
وی تصریح کرد: نشانه دیگر مومن برپایی نوافل است نافله‌ها پاسدار فرایض هستند مخصوصا نماز نافله شب.
 
خطیب نماز جمعه تهران افزود: آخرین نشانه مومن زیارت اربعین است اربعین امام حسین سمبل نمردن شهید و شکست ناپذیر بودن جبهه حق است.  
 
صدیقی تصریح کرد: آن‌ها می‌خواستند از امام حسین اثری نماند نه راهی و نه مرامی اما یک چهله نگذشت تا این که قبر امام شناسایی شد و تبدیل به مزار شد.
 
وی افزود: 34 سال از انقلاب و مقاومت ملت ایران می‌گذرد و این انقلاب در آستانه 40 سالگی است.
 
خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: ملت ما هرگز خود را صدقه‌خوار معرفی نکرده بلکه غلطک‌های بچه‌اش را نیز نثار جبهه‌ها کرده است.  
 
صدیقی تصریح کرد: هیچ بعید نیست که در صورت ادامه مقاومت ملت تا چند سال دیگر جهان تحول بزرگی را به برکت مقاومت ملت شاهد بوده و این انقلاب به انقلاب جهانی حضرت حجت متصل شود.

خطیب نماز جمعه تهران در ایراد خطبه دوم همواره نمازگذاران را به رعایت حریم حق پرهیز از ظلم و دوری از گناهان کبیره و صغیره دعوت کرد. 

صدیقی با اشاره به تاریخ بنی‌امیه که به دنبال کشتن امام حسین و خاموشی دودمان پیامبر بودند اظهار داشت: اصناف این قوم نیز همین کار را ادامه می‌دهند امروزه تروریست‌های مسلح از کشورهای معید مرام وهابیت پول می‌گیرند و شرارت‌ها را به بار می‌آورند این همه کشتار مانع حرکت 20 میلیون عاشق به سوی حرم حسینی نبوده و آن‌ها فارغند که چه چیزی پیش خواهد آمد و این حرکت قائم به الله است.  
 
خطیب نماز جمعه تهران در ادامه مذاکرات ژنو را مورد توجه قرار داد و گفت: هیئت ایرانی مورد تایید رهبری و مردم ولایت محور در قدم‌های اول مذاکرات به سمت و سوی می‌رفت که در دنیا امیدهایی پیدا شد اما سخنان رهبری که گفتند ما به آمریکایی‌ها اعتماد نداریم در عمل مشاهده کردیم در آن روز که مذاکره به امضا رسید وزیر امور خارجه و رئیس‌جمهور آمریکا مطالبی گفتند و این قول امضا را نقض کردند و با رژیم صهیونیستی نشسته و گفتند همه گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی روی میز است.  
 
صدیقی تاکید کرد: آمریکا نشان داد به دشمن اعتماد کردن کار عاقلانه‌ای نیست و با حواس جمع، بصیرت کامل، پیشبرد مطالب مبهم مشکل را حل نخواهد کرد بلکه باید حقوق حقه ملت ایران در درجه اول غنی سازی و در درجه دوم استمرار روح ابتکار، جهش خلاقیت پیشرفت علمی برای جوانان ما با تثبیت حقوق ما شتاب بیشتری بگیرد.  
 
صدیقی با بیان این که علی رغم اعتمادی که به هیئت مذاکره کننده داریم و خواهیم کرد گفت: ملت ما توقعشان این است که این حرکت مقطعی نیست بلکه سرنوشت ملت نیز که دنیا را به خود متوجه کرده و شعارش هیهات من الذله و خون بر شمشیر پیروز است می‌باشد.  
 
وی تاکید کرد: ملت بزرگ ایران در اوج فشار اقتصادی با کوپن زندگی کرده و روزه گرفته است و خود را با بدبخت نشان نداده و در برابر دشمن خم به ابرو نیاورده است. در 8 سال آتش شرق و غرب را به جان خریده و یک قدم از آرمان‌هایش عقب نگذاشته است.  
 
صدیقی تصریح کرد: اگر شفاف سازی صورت نگیرد حق غنی سازی پیشرفت را  حق خود دانسته و شرعا، اخلاقا اصرار بر این امر را لازم می‌دانیم.
 
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که فرمودند فرهنگ هویت یک ملت است و از هویت ملت پاسداری، نظارت و دیده بانی لازم است گفت: حفظ مرزهای اخلاقی بر همه لازم است مخصوصا مصداقش دولت است دولت اگر سکوت کند افراد زرنگ با وابستگی غربی در قالب نهادهای مردمی تشکل‌هایی را به وجود می آورند و بر مفاسد اخلاقی دامن می‌زنند و دولت تلقی می‌کند که اگر فرهنگ را به مردم سپرده نظارتی وجود ندارد در حالی که این با قرآن ناسازگار است و رهبری ما براین مسئله تاکید دارند حراست از معنویت، اصالت، آهنگ معرفتی نباید فاصله گرفته شود.
 
وی تصریح کرد: دولت باید ساز و کاری داشته باشد که مفاسد را نابود کند و از تسری آن در آینده پیشگیری کند ما تمدن غربی را نمی‌خواهیم وگرنه انقلاب نمی‌کردیم ما خواستار تمدن قرآنی هستیم.
 
خطیب نماز جمعه تهران در ادامه وحدت حوزه و دانشگاه را مورد توجه قرار داد و گفت: این که امام راحل روزی را با این نام نامگذاری کردند معنایش این است که ما استاد متدین می‌خواهیم و خواستار دانشجوی مومن هستیم جوانان ما خون خود را مفت هدر نداده‌اند که امروزه عرصه بروز غرب‌گراها باشد. اساس انقلاب ما اسلام است و رهبری ما با سخنان حکیمانه و بی‌بدیل خود و با اوج معرفت مردم را در یک مسیر قرار دادند تا این مسیر به ظهور امام زمان بینجامد.
 
صدیقی افزود: این وحدت را گرامی می‌دارم و امروزه صدها استاد بسیجی و متدین داریم و تحول بنیادین در دانشگاه ها مطالبه جدی است 34سال از انقلاب گذشته و امروز نباید دانشگاه‌ها به باشگاه احزاب و گروه‌ها تبدیل شود  
 
خطیب نماز جمعه تهران در پایان بودجه را مورد توجه قرار داد و گفت: بودجه در زمان قانونی تقدیم مجلس شده و به نظر می‌رسد برای مسئله اقتصاد مقاومتی حساب خاصی باز شود و همه مردم انتظار دارند زودتر این مسئله پیگیری شود و اصل و نصب‌ها براساس جریان خاصی نیست و همه ملت بزرگ ایران اسلامی زیر  پرچم اسلامی به پیش می‌روند. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/





برچسب ها: صدیقی ، خطیب ، نماز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار