تظاهر کنندگان ضد دولتی در تایلند روزگذشته پس از راهپیمایی درمرکز شهربانکوک، با تجمع در برابر سفارت آمریکا اعتراض خود را به حمایت واشنگتن از انتخابات عمومی دوم فوریه (13 بهمن ) این کشور اعلام کردند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، صدها تن از معترضان تایلندی که بیشتر آنها را دانشجویان تشکیل می دادند با تجمع مقابل سفارت آمریکا با شعارهای خود حمایت واشنگتن از این انتخابات را محکوم کردند .

معترضان از کریستی کنی سفیر آمریکا در تایلند خواستند که به خواست و استدلال معترضان درباره اینکه چرا آنها خواهان برکناری شیناواترا و انجام برخی اصلاحات قبل از برگزاری انتخابات عمومی هستند گوش فرا دهد .

تجمع کنندگان تایلندی در نامه ای سرگشاده اعتراض شدید خود را به دولت ها و رسانه های غربی به علت قضاوت ناعادلانه آنها در مورد وضع سیاسی در تایلند اعلام کردند . 

در این نامه رویکرد غربی ها به تحولات سیاسی اخیر تایلند بسیار منفی و مغرضانه توصیف شده و آمده است غربی ها برای منافع خود در امور داخلی تایلند مداخله کرده و در این زمینه ابراز نگرانی
می کنند در حالیکه همه می دانند که آنها از چه چیزی نگران هستند .

معترضان همچنین با نصب یک پرچم در برابر سفارت آمریکا در تایلند تلاش کردند پیام خودرا مبنی بر اینکه تحولات تایلند موضوعی داخلی است از طریق سفارت به گوش مقامات آمریکایی برسانند .
طی هفته گذشته وزارت امور خارجه آمریکا حمایت خود را از تلاش ها برای حل مسالمت آمیز و دموکراتیک بن بست سیاسی در تایلند اعلام کرده بود .


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار