"باراک اوباما"، رئیس جمهور امریکا، روز جمعه به ارتش این کشور یک سال فرصت داد تا درباره گسترش آزار و اذیت جنسی در میان نیروهای مسلح امریکا چاره اندیشی کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسوشیتدپرس ؛  رئیس جمهور امریکا گفت ارتش امریکا موظف است کسانی را که در آزار و اذیت جنسی دست دارند مجازات کرده و از قربانیان این پدیده در میان نظامیان امریکا حمایت کند.
وی از فرماندهان نظامی این کشور خواست با اصلاح ساختارها، به ویژه اصلاح ساختار قضایی در ارتش امریکا، برای حل و فصل این معضل تلاش کنند.
 رئیس جمهور امریکا گفت چاک هیگل، وزیر دفاع،‌ و ژنرال مارتین دمپسی،‌ رئیس ستاد مشترک ارتش، را موظف ساخته است تا گزارش تلاش ها برای حل این معضل در ارتش امریکا را تا اول دسامبر سال 2014 به وی ارائه دهند.
اوباما با صدور بیانیه ای گفت: «اگر من پیشرفت مطلوبی را که مورد نظر دارم مشاهده نکنم، به سراغ دیگر اصلاحات ساختاری لازم خواهم رفت تا بتوانم این معضل ارتش امریکا را از میان بردارم. »
بنا بر برآوردهای وزارت دفاع امریکا (پنتاگون)، حدود 26 هزار نفر از نظامیان این کشور در خلال سال گذشته مورد آزار جنسی قرار گرفتند. این در حالی است که هزاران نظامی دیگر بنا به دلایل و ملاحظات خاص خود از علنی کردن بدرفتاری و آزار جنسی که علیه آنها صورت گرفته است سکوت اختیار کرده اند.
در پی آشکار شدن این رسوایی اخلاقی در ارتش امریکا، نمایندگان دمکرات و جمهوری خواه سنا و مجلس نمایندگان در صدد تغییر مقررات قضایی ارتش امریکا برآمده اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار