جنیفر پساکی در کنفرانسی خبری اعلام کرد : موضوع ایران و حضور این کشور در کنفرانس بین‌المللی در خصوص سوریه هنوز مورد توافق قرار نگرفته است بنابراین گفت‌وگوها ادامه خواهد داشت و فکر می‌کنم که اخضر ابراهیمی نیز در صحبت‌هایش اشاره کرد که به این گفت‌وگوها ادامه می‌دهیم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين‌هوا ، جن پساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری در خصوص اظهارات اخیر "اخضر ابراهیمی" که گفته بود آمریکا مانع حضور ایران در کنفرانس ژنو2 درباره سوریه است، گفت که موضوع ایران و حضور این کشور در کنفرانس بین‌المللی در خصوص سوریه هنوز مورد توافق قرار نگرفته است بنابراین گفت‌وگوها ادامه خواهد داشت و فکر می‌کنم که اخضر ابراهیمی نیز در صحبت‌هایش اشاره کرد که به این گفت‌وگوها ادامه می‌دهیم. 

وی در خصوص دلیل اینکه حضور ایران هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، تصریح کرد: موضوعی که به طور مداوم نظر ما بوده است این است که که کشورهایی که در ژنو2 شرکت می‌کنند باید با ابلاغیه ژنو موافقت کند. ایران این کار را نکرده است. ما قصد نداریم بیانیه‌ها را تجزیه و تحلیل کنیم و بگوییم که واجد شرایط هستند یا خیر. آنها با ابلاغیه‌ ژنو که موضوع ما برای حضور آنها است، موافقت نکردند. 

جنيفر پساکی در بخش دیگری از سخنانش در این کنفرانس خبری به خبری دال بر اينکه کره شمالي تهديد کرده است به تلافي تظاهرات اعتراض‌آميز بر ضد اين کشور در کره جنوبي، بدون هيچ اخطاري به اين کشور حمله خواهد کرد،‌واکنش نشان داد .

سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا گفت تهديد کردن، تلاش‌هاي بين‌المللي را به منظور تامين صلح و ثبات در شمال شرقي آسيا، تضعيف خواهد کرد.

به گفته برخي منابع در کره جنوبي، کميسيون دفاع ملي کره شمالي روز پنجشنبه درباره برخورد تلافي‌جويانه با کره جنوبي بدون هيچ اخطاري هشدار داد و اين کشور را به اهانت به خود متهم کرد.

روز سه شنبه، برخي افراد در کره جنوبي در اعتراض به کره شمالي، آدمک‌هاي رهبر اين کشور را به آتش کشيدند.

هوآ چونينگ سخنگوي وزارت امور خارجه چين روز جمعه اعلام کرد اين کشور متوجه اين گزارش‌ها شده و مخالف هر گونه فعاليتي است که صلح و ثبات را در شبه‌جزيره کره، تضعيف کند.

وي گفت: ما اميدوار هستيم همه طرف‌هاي ذيربط، آرامش خود را حفظ کنند و از هر گونه اقدام يا اظهار نظري که ممکن است تنش‌ها را در شبه‌جزيره (کره) تشديد کند، خودداري کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار