عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه، توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری را چارچوبی برای ورود حوزویان به مسایل سیاسی دانسته و گفت: در مسایل سیاسی باید پشت سر رهبر معظم انقلاب حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام حسین سوری، در جلسه توجیهی مبلغین اعزامی سازمان اوقاف و امورخیریه در ایام تبلیغی دهه سوم ماه صفر به استان لرستان که در مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد، ذکر مصائب ائمه‌(ع) را از شعائر دین برشمرد و گفت: از ائمه معصومین‌(ع) روایات زیادی در فضیلت ذکر مصائب اهل‌بیت‌(ع) به خصوص سیدالشهدا‌(ع) نقل شده است.

نماینده طلاب و فضلای کوهدشت به روایتی از امام صادق‌(ع) در رابطه با فضیلت و ثواب ذکر اهل‌بیت‌(ع) و روضه امام حسین‌(ع) اشاره کرد و افزود: تبلیغ، بیان معارف دین و احکام الهی و همچنین حفظ شعائر دینی با هیچ سرمایه دنیوی قابل مقایسه و معاوضه نیست؛ براین اساس اخلاص را می توان اصل و اساس کار تبلیغی دانست

وی با اشاره به ضرورت پرهیز مبلغین از پرداختن به مسائل سیاسی حزبی و جناحی، گفت: در پرداختن به مسایل سیاسی مواظب باشیم حاشیه ایجاد نشود، باید به گونه ای موضع‌ گیری کنیم که به وحدت ملی خدشه‌ای وارد نشود.

حجت‌الاسلام سوری، توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری را چارچوبی برای ورود به مسایل سیاسی دانسته و تاکید کرد: در مسایل سیاسی باید پشت سر با مقام معظم رهبری حرکت کنیم و به دنبال منافع و مصالح کشور باشیم.

برپایه این گزارش، حدود 200 نفر از مبلغین سازمان اوقاف و امور خیریه به مناسبت ایام تبلیغی دهه سوم ماه صفر، به مناطق مختلف استان لرستان اعزام شدند./س


برچسب ها: قم ، رهنمود ، رهبری ، حوزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.