پس از آنکه سالها باستان‌شناسان برجسته جهان به دنبال یافتن نشانه‌هایی از شهر تاریخی و اسرارآمیز «بگستانه» بودند ولی اثری از آثار این شهر مدفون‌شده را نیافتند، حدود دو سال پیش یک باستان‌شناس ایرانی نشانه‌هایی از این شهرگمشده را در دامنه پارتی کوه‌بیستون در کرمانشاه کشف کرد ...اما با گذشت دوسال از کشف آن علائم اولیه، گویا به دلیل بی‌توجهی مسئولین و نداشتن اعتبار پژوهشی، دیگر کسی دنبال شهر گمشده «بگستانه» نیست؟!

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


«بگستانه» نام شهری تاریخی و اسرارآمیز از دوره اشکانیان است که سالهای سال باستان شناسان بسیاری در جستجوی آن بودند که تنها دست‌نوشته تاریخی مربوط به این موضوع، نوشته هايي از يک نويسنده يوناني به نام«ايزيدور خاراکسي» است که در فاصله شهري به نام کمبادنه(کرمانشاه امروزي) و کنگوبار (کنگاور امروزي) به شهري به نام بگستانه اشاره شده است.

اين نويسنده در توصيف اين شهر تمام جزئيات را در نظر گرفته است. اين توصيفها به قدري واضح و دقيق است که باستان شناسان را همواره درصدد جستجوی آن قرار داده است.

مورخ در نوشته هاي خود اين شهر را در دامنه کوهي معرفي مي کند که مجسمه هایی از سميراميس در پاي آن قرار دارد. این درحالی است که مورخان قرون 3 و یک قبل از ميلاد از نقش‌برجسته هاي داريوش هخامنشي به عنوان نقش سميراميس ياد مي کرده اند./س

برچسب ها: کرمانشاه ، شهر ، بگستانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.