آیت الله جوادی آملی ، توسل غرب به گزینه نظامی و ابراز اینکه گزینه نظامی روی میز است را ناشی از عدم عقلانیت مراکز دانشگاهی غرب دانست.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله جوادی آملی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح ساختمان موسسه آموزش عالی حوزوی اسراء که در قم برگزار شد، گفت: خداوند رابطه‌اش را دائما با خلق حفظ کرده و دائم الفیض است و این فیض قطع شدنی و متواتر نیست.

وی با بیان اینکه قرآن حبل المتین است، ادامه داد: این یک طنابی است که یک طرف آن در دستان خداست و طرف دیگر را بنده می‌تواند در دستان خود بگیرد و در مسیر کمال بالا برود.

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه عظمت قرآن به قدری است که اگر به کوه نازل می‌شد از هم می‌پاشید، گفت: اما باید به این نکته توجه کنیم که این انسان است که می‌تواند و باید بتواند که این عظمت را درک کند و آن عظمتی که کوه‌ها و آسمان نتوانستند آن را تحمل کنند.

قرآن می‌تواند به مراکز دینی و دانشگاهی غرب عقلانیت بدهد

وی در ادامه با بیان اینکه قرآن می‌تواند به مراکز دینی و دانشگاهی غرب عقلانیت بدهد به ثمرات عدم وجود عقلانیت در این مراکز در غرب اشاره کرد و گفت: عدم وجود عقلانیت در مراکز دینی و حوزوی و دانشگاهی غرب دو خطر عمده را در پی داشت.

آیت الله جوادی ادامه داد: عدم وجود عقل در مراکز دینی غرب همچون کلیسا منجر شد که آنان دیروز با گالیله برخورد کنند و امروز نیز دست به سوزاندن قرآن بزنند.

وی ادامه داد: عدم عقلانیت در مراکز دانشگاهی غرب نیز جنگ جهانی اول و دوم و کشتار نزدیک به 70 میلیون انسان را در برداشت.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: همین بی عقلی در مراکز دانشگاهی غرب است که منجر می‌شود آنان هر روز ادعا کنند که گزینه نظامی روی میز است.

کافر هم می‌تواند انرژی هسته‌ای بسازد

وی با تاکید بر عرضه قرآن و عقلانیت بر دنیا و غرب ابراز کرد: دستیابی به انرژی هسته‌ای که از کافر نیز ساخته است و کافر نیز می‌تواند این کار را انجام دهد و همین هند گوساله پرست ده‌ها سال از ما در این زمینه جلوتر است اینها "می‌توانیم" نیست، بلکه مهمترین میتوانیم‌ها باید در بخش بهره گیری از قرآن که انسان سازی است باشد که ما بتوانیم عظمت قرآن را که کوه‌ها و آسمان و زمین نتوانسته‌اند درک کنند، درک کرده و در مسیر تعالی انسان به کار ببریم.

آیت الله جوادی آملی تأکید کرد: باید بسیاری از نیازها را به قرآن عرضه و پاسخ آن را با خود قرآن دریابیم و همچنین باید با تعقل و بهره‌گیری از روایات بفهمیم قرآن چه ره آوردی برای بشر دارد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه حوزه باید به دنبال تربیت شاگردان خوب باشد و قدرت انجام این کار را نیز دارد، ابراز کرد: از برترین توفیقات یک استاد این است که شاگرد بفهم داشته باشد.

این استاد و مدرس بزرگ حوزه علمیه در پایان تاکید کرد: کلام من این است که ما باید بتوانیم و می‌توانیم که عظمت قرآنی را که آسمان و زمین و کوه‌ها نتوانستند درک کنند را درک کنیم./س


برچسب ها: قم ، گزینه ، نظامی ، عدم ، عقلانیت ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.