معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: برپایی عزاداری‌های باشکوه خواسته بزرگان دینی است و برگزاری مراسم پیاده‌روی حرم تا حرم در قم نیز در این راستا صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام المسلمین سید علیرضا تکیه‌ای روز شنبه 30 آذر در نشستی خبری، گفت: عزاداری بزرگ اباعبدالله(ع) از حرم مطهر تا مسجد مقدس جمکران در روز دوشنبه دوم دی ماه همزمان با اربعین حسینی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: حال و هوای کربلای معلی و حضور میلیونی مشتاقان در مسیر حرکت به کربلا همه عالم را به سمت خود جلب می‌کند و با ایده مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور برنامه پیاده‌روی عظیم مراسم اربعین حسینی در قم تحت عنوان «آجرک الله یا بقیت‌الله» برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: پاسداری از سوگ حسینی حساسیت ما نسبت به عزاداری اباعبدالله(ع) را می‌طلبد و باید در یک بلوار معنوی اتفاق بزرگی رقم بخورد تا حرکت عزاداران به سمت کربلای معلی را در ذهن ما متجلی کند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران،گفت: شورای سیاستگذاری این مراسم در قم تشکیل شده است و ستاد اجرایی نیز با هماهنگی استانداری و دستگاه‌های مسئول فرهنگی و مجموعه‌های مردم نهاد تشکیل شده است و با هم‌افزایی موضوع عزاداری یکپارچه را تشکیل داده‌اند.

وی با اشاره به اقبال عمومی مردم نسبت به مراسم اربعین حسینی در قم افزود: از آرزوهای بزرگان عزاداری یکپارچه است تا همه مردم فریاد غریبانه حضرت اباعبدالله(ع) را پاسخ‌گو باشند.

تکیه‌ای گفت: کمیته‌های مردمی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی، پشتیبانی و تدارکات، اجرایی و هماهنگی و کمیته انضباطی در ستاد اجرایی تشکیل شده است.

وی بیان کرد: برنامه پیاده‌روی اربعین حسینی روز دوشنبه هفته جاری از حرم مطهر حضرت معصومه(س) شروع می‌شود و مقید هستیم که برنامه اربعین در حرم از صبح تا ظهر انجام شود و سپس پس از نماز ظهر و عصر تا مسیر بلوار پیامبر اعظم و جمکران ادامه می‌یابد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: خیابان ارم، چهارراه شهدا، خیابان معلم، میدان روح الله، میدان معلم مسیر پیاده‌روی بوده و سپس به بلوار بزرگ معنوی پیامبر اعظم ختم می‌شود.

وی گفت: حرکت عزاداران از لاین سمت راست بلوار پیامبر اعظم(ص)انجام خواهد شد و لاین سمت چپ به گروه‌های تدارکاتی و انتظامی برای پشتیبانی مراسم سپرده شده است و در طول مسیرایستگاه‌های صلواتی از ناحیه نهادهای مردم نهاد ایجاد می‌شود.

تکیه‌ای ادامه داد: طی طریق مسیر راهپیمایی به مدت دو ساعت پیش‌بینی شده که با قرائت زیارت ناحیه مقدسه، اجرا برنامه‌ها و سخنرانی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به پایان می رسد./س


برچسب ها: قم ، برپا ، عزا ، خواسته ، بزرگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.