حزب ملت متحد"افغانستان" در يك گردهمايي در لويه جرگه ، رسماً اعلام موجوديت كرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در اين نشست که  نزديك به سه هزار تن از ولايات مختلف كشور افغانستان شركت کرده بودند،"عبدالرحيم‌ ايوبي" نمايندۀ مردم قندهار در "ولسي‌جرگه"، گفت: بنده به عنوان رييس اين حزب، "اسدالله همدم" معاون اول و "محمد ابراهيم بشارت" معاون دوم اين حزب برگزيده شده‌اند.
 
وي فراهم كردن زمينۀ مشاركت شهروندان در تصميم‌گيري‌هاي سياسي و تامين صلح و وحدت ملي را از اهداف اين حزب خواند و اظهار داشت: حزب ملت متحد، در راستاي تقويت وحدت‌ملي، از فساد اداري ،تعصبات قومي و لساني و جلوگيري از مداخله كشورهاي همسايه در امور افغانستان و احقاق حقوق زنان و اطفال تلاش خواهد كرد.
 
ایوبی همچنین اضافه کرد: اين حزب دو ماه قبل جواز فعاليت را از وزارت عدليه اخذ كرده بود.
 
وی با بيان اينكه اين حزب در حال حاضر در ٣٠ ولايت كشور  افغانستان عضو دارد، گفت: تعداد آنان تا به حال به بيش از ٤٠ هزار تن نیز  رسيده و این حزب از جمله احزابي است كه از ميان مردم برخواسته و به آرمان‌هاي مردم پايبندخواهد ماند.
 
معاون اول حزب ملت متحد افغانستان نیز در اين نشست، گفت: اين حزب در چنين مقطع حساس و تاريخي كشور به منظور تنظيم روند سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي كشور پا به عرصه وجود گذاشته و با مساعي مشترك ساير نهادهاي ملي و سياسي كشور در عرصه‌هاي نظام‌سازي و حكومت‌داري خوب، تلاش خواهد كرد.
 
گفتنی است، بيش از 100 حزب سياسي در وزارت عدليه افغانستان ثبت شده است.


انتهای پیام/

منبع: پایگاه خبری افغان‌نیوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار