کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه علامه طباطبایی تهران با بیان اینکه نباید اجازه داد که قطعنامه مقابله با افراط گرایی در مرحله تصویب باقی بماند، گفت: مقامات ایرانی باید برای تحقق این قطعنامه در جهان تلاش کنن

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


حشمت الله فلاحت پیشه گفت: سازمان ملل متحد دارای دو ماهیت آرمانگرایانه و واقع گرایانه است.

وی با بیان اینکه تصویب همزمان قطعنامه های مقابله با افراط گرایی و محکومیت حقوق بشر در ایران نشانگر ماهیت آرمانگرایانه این مجمع است، افزود: قطعنامه محکومیتی حقوق بشر در ایران در حالی توسط مجمع به تصویب می رسد که در سه دهه اخیر، ایران نه تنها به کشوری حمله نکرده بلکه همواره خود قربانی تروریسم و تحریم های ناعادلانه بوده است.

نماینده سابق مردم اسلام آباد غرب در مجلس ادامه داد: از سوی دیگر در این مجمع، پیشنهاد رییس جمهوری ایران مبنی بر نفی خشونت و افراط گری و داشتن جهانی عاری از خشونت با رای مثبت نمایندگان 190 کشور با عنوان قطعنامه مقابله با افراط گرایی به تصویب می رسد.

وی گفت: حتی نمایندگان دو کشور آمریکا و کانادا که از طرفداران صدور قطعنامه محکومیت حقوق بشر در ایران بودند به قطعنامه پیشنهادی کشورمان رای قاطع دادند.

عضو کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم افزود: رییس جمهوری ایران در حالی پیشنهاد فوق را در نشست سالانه سازمان ملل ارائه می دهد که طرح تنش زدایی را نیز در دولت یازدهم ارائه داده است.

وی گفت: ارائه همزمان این دو طرح و پیشنهاد، نشان دهنده بنیاد فکری مبتنی بر نفی خشونت، تنش زدایی و صلح طلبی ایران است.

فلاحت پیشه از تصویب قطعنامه ایرانی در سازمان ملل به عنوان گامی در راستای تقویت دیپلماسی عمومی کشور نام برد و اظهار کرد: مقامات ایرانی باید تلاش کنند که این قطعنامه فقط در حد یک شعار باقی نماند و در جهان اجرایی شود./س

برچسب ها: کرمانشاه ، مقامات ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.