نخست وزیر ترکیه به اظهارات سفیر آمریکا در ترکیه که گفته بود واشنگتن از آنکارا توقف روابط تجاری بانک دولتی خلق ترکیه با ایران را درخواست کرد اما آنها گوش نکردند، پاسخ داد: مجبور نیستیم شما را در کشورمان نگهداریم و می‌توانیم سفیرمان را از کشوری که در امور ما دخالت می‌کند، فرابخوانیم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز؛ رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه برخي سفيران در ترکيه را به دست داشتن در « اقدامات تحريک آميز » در اين کشور متهم کرد.

رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه روز يکشنبه در بحبوحه تحقيقات درباره فساد مالي گسترده در اين کشور که گفته مي شود 24 نفر از جمله پسران دو وزير در آن متهم هستند ، برخي سفيران در ترکيه را به دست داشتن در « اقدامات تحريک آميز » در اين کشور متهم کرد.

اردوغان گفت :« طي چند روز اخير برخي سفيران در برخي اقدامات تحريک آميز در ترکيه دست داشته اند و اين مسئله بسيار تعجب آور است. من از اينجا ، از آنها مي خواهم کار خودشان را انجام دهند. اگر شما از محدوده وظايف خود خارج شويد ممکن است وارد حوزه اختيارات ما شويد. در آن صورت ما نمي‌توانيم اجازه دهيم شما در کشور ما بمانيد.»

سفارت آمريکا در ترکيه هر گونه نقش در تحقيقات درباره فساد مالي در اين کشور را رد کرده است.


انتهای پیام /
برچسب ها: اردوغان ، تحریک ، اقدام ، متهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار