ایمنی کودک در آشپزخانه بسیار اهمیت دارد و همه ساله موارد "اورژانس پزشکی" فراوانی در خصوص آسیب دیدگی ناشی از حوادث کودک در آشپزخانه به پزشکان ارجاع داده می‌شود که با راهکارهایی می‌تواند با این مشکلات مقابله کرد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ یکی از بزرگترین علل بروز جراحت در کودکان و نوزادان آسیب دیدگی به علت سقوط از روی صندلی‌های بلند در خانه می‌باشد

گفتنی است: همه ساله در اروپا به تنهایی 9400 کودک دچار سقوط از روی صندلی می‌شوند حتی با وجود استفاده از صندلی‌های ایمن مخصوص نوزادان و این اتفاق می‌تواند آسیب‌های جدی به آن‌ها وارد کند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند؛ از جمله بیشترین آسیب‌هایی که به کودکان از این طریق وارد می‌شود، ضربه خوردگی سر و یا تورم کبودی و جراحت اعضای بدن است.

بیشترین آسیب بین کودکان زیر سن 3 سال رخ می‌دهد

علت اصلی در بروز صدمه و آسیب کودک حرکت کودک و بلند شدن او از روی صندلی است که حتی با وجود سیستم ایمنی صندلی بازهم صدمه و‌ آسیب جدی متوجه کودک می‌شود. پژوهشگران معتقد هستند که صندلی ایمنی برای نوزاد در حال صدمه و آسیب کمتری را به نسبت صندلی‌های سنتی و غیر استاندارد متوجه کودک می‌سازد.

پژوهشگران توصیه می‌کنند؛ تا در صورت بروز هرگونه صدمه و آسیب والدین از درمان‌های خودسرانه جدا خودداری کرده و کودک را سریعا به مراکز درمانی انتقال دهند و همین‌طور سعی کنند بازه‌های زمانی کوتاهی برای نشستن کودک بر روی صندلی اختصاص دهند، تا کودک به دلیل یکنواخت شدن محیط دچار احساس بی‌تابی و حرکت‌های ناگهانی نشود.

استفاده از انواع بالش‌ها و دور کردن وسایل تیز و برنده کنار صندلی کودک از جمله دیگر راه‌های محافظتی برای کودک است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.