شهردار رودهن گفت: تغییر ساختار بصری شهرها از آنچه که به صورت سنتی ودر گذشته های دور تشکیل شده فرایندی خاص وپیچیده است.

حمید محرمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن بیان داشت: در حالت کلی شهرها به دو دسته روستا شهرها و شهرهای جدید ومدرن تقسیم می شوند.

وی افزود: روستا شهرها مناطقی هستند که طی سالیان گذشته با رشد جمعیت ناشی از زاد ولد یا مهاجرتهای مردمی به شهر تبدیل شده اند.

شهردار رودهن ادامه داد: توسعه این دسته از شهرها به صورت تدریجی و با رشد جمعیتی آن می باشد که در گذار زمان بافتی سنتی را ایجاد می کند.

وی اضافه کرد: معابر و گذرگاه های کم عرض، ساختمان های قدیمی، خیابان های پیچ در پیچ، تاسیسات مستهلک و غیره تنها بخشی از مشخصات و ویژگی های بافت فرسوده را به خود اختصاص می دهند.

حمید محرمی گفت: بافت فرسوده واقع در روستا شهرها اگرچه خاطرات و تعلقات زیادی را با خود به همراه دارد اما مسائل و مشکلاتی را نیز ایجاد می کند.

وی افزود: خیابان های کم عرض با شیب های غیر اصولی در این بخش از شهرها دیگر جوابگوی حجم تردد وسایل نقلیه امروزی نخواهد بود و اصلاح آن علاوه بر صرف هزینه های بالا تدبیر و چاره اندیشی مناسبی را به خود می طلبد.

شهردار رودهن ادامه داد: تغییر ساختار بصری یک شهر از حالت سنتی فرایندی پیچیده به شمار می آید که دارای زوایای متعددی است.

وی با اشاره به خاطرات قشرهای مختلف شهروندان از بخش های مختلف شهر بیان داشت: تلاش برای شکل دهی عواطف عمومی و ایجاد همنوایی شهروندان با توجه به جنبه های فرهنگی، موجب بهبود محیط شهری می شود.

حمید محرمی افزود: طرح تعاریف مشترک میان شهروندان به هویت شهر کمک می کند و در این راستا تقویت ارتباط میان مدیران شهری و صاحب نظران برجسته دانشگاهی ضروری به نظر می رسد./س


برچسب ها: سنتی ، شهر ، مهاجرت ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.