با تولید تجهیزات پیشرفته کامپوزیتی با فناوری ایرانی در شیراز، کشورمان در این بخشها به خودکفایی رسید.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مدیر عامل شرکت فراپاکس، گفت: تولید کامپوزیت با 2 روش GRP  و GRE پیشرفته در این کارخانه که بزرگترین ونخستین کارخانه تولید مخازن و اتصالات کامپوزیتی خاورمیانه است ، انجام می شود .

وی افزود: این مجموعه صنعتی با ظرفیت تولید سالانه 3 هزار تن محصولات کامپوزیتی از خروج میلیون ها دلار ارز از کشور جلوگیری می کند و عمده تولید کارخانه لوله، اتصالات و مخازن است که درطرحهای فاضلاب و صنعت نفت کشور با موفقیت نصب شده اند .

ظهیر امامی گفت : کامپوزیت ها قابلیت تحمل دماهای عملیاتی بالا، مقاومت بالا در برابر خوردگی، عایق بودن الکتریکی، قابل تنظیم انبساط حرارتی، شکل پذیری استثنایی، دوام طولانی مدت و یکپارچگی بیشتر و کاهش قطعات را دارند.

مدیر عامل شرکت فراپاکس گفت : صنعت کامپوزیت که در استان فارس توسط متخصصان داخلی و با مهندسی معکوس راه اندازی شده است در کشور منحصر به فرد است.

ظهیرامامی افزود: بیش از 80 درصد دستگاه های خط تولید توسط مهندسان داخلی در این مجموعه صنعتی در شیراز طراحی و ساخته شده و توانسته ایم با تولید این دستگاه ها ضمن دستیابی به دانش فنی و جلوگیری از خروج ارز کامپوزیت ها را با فناوری ایرانی تولید و صادرکنیم.

وی گفت : از آنجایی که تولیدات کامپوزیت داخلی ارزان تر از تولیدات خارجی است می طلبد که شرکت های دولتی و خصوصی با تأمین نیازهای خود از داخل مانع پرداخت هزینه های سنگین خود شوند.

در این شرکت فراپاکس انواع مخارن، لوله و اتصالات کامپوزیتی برای استفاده در صنایع نفت گاز و پالایشگاهی و پتروشیمی وفاضلاب و نیروگاهی ساخته می شود.

همچنین محصولات کامپوزیتی این شرکت به 10 کشور از جمله همسایه های شرقی و غربی ایران صادر شده است./س

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.