نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق آمارهای موجود، سه چهارم آبهای خوزستان به علت گرما تبخیر می شود بنابراین در حال رایزنی با مدیریت آب در استان های شمالی استان برای افزایش حجم ورودی آب به خوزستان با هدف ارتقای وضعیت کمی و کیفی آب هستیم تا همگان از این نعمت گران قیمت بهره مند شوند.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ˈحبیب آغاجریˈ در آیین بهره برداری از مخزن 20 هزار مترمکعبی و سیستم فیلتراسیون تحت فشار آب آشامیدنی مردم ماهشهر با اشاره به اینکه افزایش جمعیت و مصرف آب ضرورت مدیریت آب را در استان هر چه بیشتر نمایان می کند، خواستار اصلاح منابع تامین آب از بالادست رودخانه ها به جای پایین دست رودخانه ها شد.

وی با اشاره به اینکه حوزه انتخابیه اش از چهار طرف توسط رودخانه های زهره، مارون، جراحی و خلیج فارس محصور شده اظهار امیدواری کرد: با بهره برداری رسمی از مخزن 20 هزار مترمکعبی و سیستم فیلتراسیون تحت فشار، آب آشامیدنی مردم ماهشهر به نقطه مطلوب برسد.

آغاجری گفت: استفاده از آب دریاچه سد دز( طرح غدیر)، استفاده از آب سد کوثر( طرح محرم) به علت تامین نشدن اعتبارات لازم، سال هاست که در دست انجام بوده اما اجرایی نشده است که امید می رود دولت توجه بیشتری به منابع تامین اعتبار طرح های آبرسانی شهرهای استان داشته باشد.

امام جمعه ماهشهر هم اجرای این دو پروژه را ضروری دانست و گفت: طبق برنامه ریزی دولت های نهم و دهم تامین آب شهرها از پشت مخازن آب سدها در دستور کار بود که امید است به منظور بهبود هرچه بیشتر آب آشامیدنی ماهشهر این برنامه درازمدت هرچه زودتر در دولت جدید به سرانجام برسد.

سیستم فیلتراسیون تحت فشار و مخزن 20 هزار مترمکعبی ماهشهر با حضور مسوولان استانی و محلی به بهره برداری رسید.

در طرح پنج دستگاه فیلتر آب تحت فشار هر کدام به ظرفیت 250 مترمکعب در ساعت نصب شده که در مجموع ظرفیت فیلتراسیون آب آشامیدنی ماهشهر را به 47 هزار مترمکعب در شبانه روز افزایش می دهد.

این امر تاثیر بسزایی در افزایش سطح کمی و کیفی آب آشامیدنی مردم خواهد داشت.

تا پیش از این ظرفیت فیلتراسیون آب ماهشهر 17 هزار مترمکعب در شبانه روز بود.

برای بهره برداری از مخزن جدید که 20 هزار مترمکعب ظرفیت دارد حدود یک میلیارد ریال هزینه شده و با بهره برداری آن ظرفیت ذخیره سازی آب آشامیدنی ماهشهر از 18 هزار مترمکعب به 38 هزارمترمکعب افزایش یافت./س

برچسب ها: رایزنی ، افزایش ، ورودی آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.